וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי עתי"ם קיבלו צו עיקול על הדירות מהן פועלת סוכנות הידיעות

אמיר הלמר

27.10.2003 / 17:59

העובדים תובעים מהסוכנות כ-550 אלף שקל בטענה שלא הופרשו להם כל הסכומים עבור פיצויי פיטורין; טוענים כי בשנה האחרונה לא שולמו להם דמי הבראה ומשכורות 13



עובדי סוכנות הידיעות הישראלית עתי"ם קיבלו צו עיקול על המקרקעין של הסוכנות. עתי"ם יושבת בדירות המצויות ברחוב טיומקין בתל אביב. צו העיקול הוצא לבקשת העובדים באמצעות עוה"ד רונן ברק וספי שמש, במסגרת תביעה שהגישו העובדים לאחרונה לביה"ד לעבודה, בה טענו כי הסוכנות מצויה בקשיים כלכליים והמשך פעילותה מוטל בספק.



בתביעה שהוגשה לפני כשבועיים נטען בין השאר כי התברר לעובדים, בעקבות תביעה שהגישה אחת מעובדות הסוכנות שפוטרה ביולי השנה, כי קיימים אי סדרים וליקויים רבים בנוגע לזכויות הסוציאליות ולהפרשות שביצעה הסוכנות עבור עובדיה לקרן הפנסיה מקפת.



כך טוענים העובדים כי עתי"ם העבירה לקרן תשלומים סוציאליים לפי בסיס שכר נמוך משכרם של העובדים ותוך התעלמות מרכיבי שכר כמו תוספות רכב וטלפון, למרות שתוספות אלה, על פי מהותן, הן חלק משכר היסוד של העובדים.



העובדים טוענים עוד כי הסוכנות העבירה לקרן סכומים עבור דמי גמולים הנמוכים ב-50% מהסכומים להם היא מחויבת. מכתב התביעה עולה כי על פי דו"חות הקרן, קיים מחסור של כ-300 אלף שקל בסכומי הכספים שהפרישה הסוכנות לצורך פיצויי פיטורין.



בנוסף, נטען על ידי העובדים כי הסוכנות הפסיקה באופן חד צדדי לשלם לעובדים בשנה האחרונה רכיבי שכר שונים, בהם היא מחויבת לפי הסכמים קיבוציים הקיימים בין הצדדים, ובהם דמי הבראה, משכורת 13, קצבת ביגוד (כ-1,300 שקל) ותוספת משפחה.



העובדים מעמידים את תביעתם לעת עתה על סכום של כ-550 אלף שקל. טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully