וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר של ארה"ב בפסגת G-20: ההתאוששות בכלכלה הגלובלית צוברת תאוצה

רויטרס

27.10.2003 / 11:18

עם זאת, קיימים חששות בנוגע לאיום הטמון בפערים במאזני סחר; הגירעון של ארה"ב, קיבוע המטבע הסיני ורמות החוב הגבוהות באמריקה הלטינית מהווים איומים אפשריים על הצמיחה



ג'ון סנואו, שר האוצר של ארה"ב, אמר בפסגת ה-G-20 כי ראשי האוצר של מדינות עשירות ועניות כאחת צופים התאוששות בצמיחה העולמית. עם זאת העלו חששות בנוגע לאיום הטמון בפערים במאזני סחר.



בשיחה עם עיתונאים במהלך היום הראשון של פסגת קבוצת ה-20 במקסיקו תיאר סנואו את האווירה בקרב שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים כ"חיובית", אך לא נטולת חששות. סנואו אף אמר כי משתתפי הכנס כולם מסכימים כי הכלכלה העולמית נמצאת על נתיב חיובי. אך הוא הוסיף כי "היתה התייחסות לגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב, לקיבוע המטבע הסיני ולרמות החוב הגבוהות באמריקה הלטינית", כאיומים אפשריים על הצמיחה.



פסגת ה-20-G מפגישה נציגי ממשל של כלכלות בשווקים מתפתחים עם אלו ממדינות מתועשות עשירות, בפורום המאפשר למדינות העניות להביע את דעותיהן ישירות כלפי המשתתפים העשירים.



סנואו אמר כי הוא נפגש בנפרד עם פקידי משרד האוצר הסיני כדי ללחוץ שוב להשגת גמישות רבה יותר של המטבע הסיני (יואן), המקובע כעת למטבע האמריקאי. סנואו אמר כי הסינים חזרו על כוונתם לשנות את משטר המטבע שלהם אך טרם ציינו לכך לוח זמנים. נושא זה הפך לרגיש פוליטית עבור משטר בוש, לאור טענותיהם של יצרנים אמריקאיים כי המטבע הסיני המקובע נותן ליצוא הסיני יתרון לא הוגן במחיר.



סנואו אמור להעיד ביום חמישי בפני הקונגרס בנוגע לאפשרות כי שותפות סחר של ארה"ב כמו סין מתמרנות את מטבעותיהן במכוון להשגת יתרון במסחר. הוא סירב לענות על שאלות בנוגע לתוכן שיחותיו עם נציגי סין. הוא אף אמר כי "אינני חושב שאתן תגובה בנוגע למטבע הסיני לפני שאספיק לדבר על כך בפני הסנאט האמריקאי". סנואו אמור להעיד לפני ועדת הבנקאות של הסנאט ביום חמישי.



סנואו אמר כי בפגישות שקיים עם שרי אוצר מגרמניה ורוסיה הוא מצא הסכמה עם העמדה האמריקאית, לפיה שאר העולם צריך לתרום במהירות ולסייע לעיראק לשקם את כלכלתה ההרוסה. צרפת, גרמניה ורוסיה, אשר התנגדו לפלישה האמריקאית שהפילה את משטרו של סדאם חוסיין, לא תרמו מימון נוסף בועידת התורמות לעיראק שהתקיימה בשבוע שעבר במדריד. אך סנואו אמר כי רוסיה וגרמניה מכירות בצורך לסייע לעיראק וצטט את תמיכתו של שר האוצר הגרמני, האנס אייכל, לפיו זקוקה עיראק לזריקת עידוד.



סנואו אמר כי "הם הכירו בדחיפות הנושא בדומה לנו, ושיתפו פעולה בנושא כמצופה". סנואו אמור לקיים פגישה דומה בנוגע לעיראק עם שר האוצר הצרפתי, פרנסיס מר, ביום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully