וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמרד וניוקל מאשימות את אי.סי.אי בהתנהגות מונופוליסטית

5.3.2001 / 14:13

כך עולה מתגובתן שהוגשה בעתירת אי.סי.אי למנוע את זכייתן במכרז למתן שירותים למרכזיות הטלפונים במשרדי הממשלה

אמיר הלמר
ltpgt
שמרד וניוקל שתי חברות שחברו יחד וזכו במכרז למתן שירותים למרכזיות ציבוריות במשרדי הממשלה מאשימות את אי.סי.אי בהתנהגות מונופוליסטית ובניסיון למנוע פתיחת שוק המרכזיות הציבוריות לתחרות.
lt/pgt

ltpgt
הדבר עולה מתגובתן של השתיים בעתירה שהגישה אי.סי.איי כנגד זכייתן במכרז למתן שירותים למרכזיות הטלפון שבמשרדי הממשלה.
lt/pgt

ltpgt
במכרז האמור, למתן שירות למרכזיות מסוג קורל שפורסם ע"י משרד החשב הכללי בספטמבר 2000, השתתפו אי.סי.איי טלקום, גלובקול, בזקכל ושמרד אלקטרוניקה בצוותא עם חברת ניוקל. ולפי תוצאות המכרז שפורסמו במהלך חודש דצמבר זכו הצעותיהן של גלובקול ושמרד-ניוקל.
lt/pgt

ltpgt
ב-4 בפברואר הגישה אי.סי.איי לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירתה לביטול הזכייה של שמרד-ניוקל במכרז מטעמים שונים בהם: אי רכישת מסמכי המכרז במועד, פגם בכתב הערבות שהגישו השתיים ופגם בהצהרתן בדבר זכויות הקניין במרכזיות להן אמורות השתיים לתת שירות.
lt/pgt

ltpgt
לאחרונה הגישו שמרד-ניוקל באמצעות עוה"ד אלמוגית שיטרית את תגובתן לעתירה. כמו כן הוגשה תגובתו של החשב הכללי בעניין. הן שמרד והן החשב הכללי דוחים את טענותיה של אי.סי.איי בעתירתה.
lt/pgt

ltpgt
בתשובתן טוענות שמרד-ניוקל כי בעבר מתן השירות למשרדי הממשלה ניתן ע"י חברת בזקכל בשיתוף עם אי.סי.איי מבלי שקויים כל מכרז בנושא ובאופן מעין מונופוליסטי. רק לאחר פנייתה של חברת גלובקול לבג"ץ הורה האחרון לקיים הליכי מכרז בעניין.
lt/pgt

ltpgt
עוד טוענות השתיים כי כעת לאחר שנערך מכרז ונשבר אותו מונופול מנסה אי.סי.אי בחוסר ניקיון כפיים למנוע את קיום תוצאותיו ולהשאיר על כנו את המונופול הקדום. לטענת השתיים, ואליהן מצטרף אף החשב הכללי, במידה שיימנע מהשתיים להתקשר עם משרדי הממשלה בחוזים תיוותר גלובקול הזוכה היחידה ותשתלט לבדה על כל משרדי הממשלה.
lt/pgt

ltpgt
בין גלובקול ואי.סי.איי, טוענות השתיים, קיים הסכם לפיו תשמש אי.סי.איי קבלן של גלובקול הזוכה במכרז וכך למעשה תבצע היא לבדה בפועל את השירותים שהוצאו במכרז. לעמדה זו מצטרף אף החשב הכללי. בכך טוענות שמרד-וניוקל כי אי.סי.איי נוהגת בחוסר ניקיון כפיים וכמנהג מונופול.
lt/pgt

ltpgt
טענה מרכזית נוספת שהעלו השתיים והיא טענת השיהוי בהגשת העתירה. לטענת השתיים שאליה מצטרף אף החשב הכללי המתנת אי.סי.איי 45 יום לאחר פרסום התוצאות ולאחר שנחתמו כבר ההסכמים בין החשב לבין הזוכות מהווה שיהוי שבגינו על ביהמ"ש לדחות את העתירה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully