וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Loudcloud יוצאת השבוע לים ההנפקות הסוער

5.3.2001 / 14:57

מארק אנדרסן ינסה לשחזר את הצלחת נטסקייפ

סן חוזה מרקיורי
ltpgt
ltbgt
מאת אליז אקרמן
lt/bgt
לפני חמש וחצי שנים, סייע מארק אנדרסן להשיק את טירוף הנפקות האינטרנט כאשר נטסקייפ קומיוניקיישנס, חברה שהוא ייסד עם ג'ים קלרק, היממה את כולם עם קבלת הפנים המדהימה שקיבלה בוול סטריט. השבוע, אנדרסן ינסה לתת הדרן כאשר לאודקלאוד (Loudcloud), חברה שייסד יחד עם צוות של ותיקי נטסקייפ, תונפק לציבור.
lt/pgt

ltpgt
לנוכח ההתפכחות מאשליות מניות הטכנולוגיה ובאחת התקופות העגומות ביותר עבור שוק ההנפקות הציבוריות מזה שנים, הנפקת לאודקלאוד, המתוכננת ליום חמישי (לא סופי), תהיה סימן למצב רוח המשקיעים.
lt/pgt

ltpgt
"ההנפקה עשויה להיות בדיקת לקמוס עבור כמה הנפקות היי-טק הממתינות לצאת לשוק", אמר דיוויד מנלו, נשיא IPOfinancial.com, שירות מחקר אמריקאי. "זהו מעין ייצוג של הפסיכולוגיה של המשקיעים בשוק ה-IPO השנה".
ltbrgt
lt/bgtשוק שירותי הרשת צפוי לתפוחltbgt
כמו נטסקייפ, לאודקלאוד מספקת טכנולוגיה שמקלה את השימוש באינטרנט. הדפדפן של נטסקייפ איפשר להפיץ את חזון עולם הרשת, ואילו לאודקלאוד מנסה לממש את החזון הזה על ידי מכירת שירותים שממכנים את תהליך הקמתן של פעילויות האינטרנט של החברה והפעלתן.
lt/pgt

ltpgt
השוק הפוטנציאלי עבור שירותי רשת הוא גדול. לפי פורסטר ריסרץ', חברות אמריקאיות יוציאו בשנת 2004 כ-19.8 מיליארד דולר כדי לשכור את שירותי האירוח של חברות חיצוניות עבור אתריהן, גידול של 1,400% לעומת ה-1.4 מיליארד שהוציאו ב-1999. לאודקלאוד מספקת שירותי אירוח מסורתיים, כמו ניטור ציוד ואופטימיזציה, אולם כוחה של החברה הוא בטכנולוגיה ייחודית הנקראת Opsware שממחשבת את המטלות שבעבר נעשו באופן ידני, כמו קונפיגורציה של חומרה ובדיקת יציבותה.
lt/pgt

ltpgt
בתיאוריה, לאודקלאוד ומתחריה מאפשרים לחברות קפיצת מדרגה על פני עקומת הלמידה הנדרשת בשימוש באינטרנט. "אם תסתכלו על AOL-טיים וורנר 10003651-MRQ , יאהו וחברת eBay (אי.ביי) , היה עליהן לבלות 5 שנים ולהוציא מיליוני דולרים כדי לבנות חוות שרתים ורשתות ומערכות אחסון מידע ואבטחה, כל השרברבות הטכנית מתחת לעסקים המקוונים שלהן", הסביר אנדרסן בראיון במהלך החורף הנוכחי. "קשה יותר ויותר לשכור את כל האנשים הנדרשים לעשות זאת. זה גם מסיח את הדעת מהעסק העיקרי. כך שמאוד הגיוני לקחת את כל התשתיות ולהוציא אותן לקבלן חיצוני".
lt/pgt

ltpgt
אנדרסן, 29, מחזיק בתואר יו"ר, והוא אינו היחיד שמחזיק בדעה הנ"ל. שורה ארוכה של סטארט אפים, כולל אינטירה, LogicTier ו-SiteSmith, מציעות שירותי תשתיות מסחר מקוון. במקביל, מפעילות מרכזי מידע כמו אקסודוס מרחיבות את שירותי האירוח שלהן, וחברות טלקום כמו AT&T וקווסט בונות מרכזי מידע.
ltbrgt
lt/bgtטכנולוגיה שקשה לספקltBgt
ישנן כל כך הרבה אפשרויות. ג'ין שאף, אנליסטית בפורסטר, אומרת כי האתגר הגדול ביותר של לאודקלאוד יהיה לבדל את עצמה מהמתחרות. "יש הרבה בלבול בשוק", שאף אומרת.
lt/pgt

ltpgt
מה שמסבך את הבעיה עוד יותר הוא שחברות שמספקות שירותים חיצוניים לפעמים מבטיחות טכנולוגיה שאינן יכולות לספק, ובכך דוחפות את הלקוחות להעביר את הטיפול בתשתיות לתוך החברה. "אנשים מתחילים לתהות אם הם מקבלים תמורה לכספם", אומר ג'ואל יפה, אנליסט בכיר בגיגה אינפורמיישן גרופ.
lt/pgt

ltpgt
ג'ים קייטס, סמנכ"ל מידע בברוקייד (סימול BRCD), אומר כי הוא בחר להיות לקוח של לאודקלאוד לאחר שהבין כי רבים ממתחריו של אנדרסן אינם מסוגלים לספק את הסחורה. "הם מוכנים לקחת אחריות על האתר והמתחרים לא", אמר קייטס.
lt/pgt

ltpgt
מאז שלאודקלאוד החלה לפעול בפברואר 2000, היא החתימה יותר מ-40 לקוחות, ורשמה הזמנות בשווי 120 מיליון דולר. בדרך כלל חותמים לקוחות על חוזה לשנה או שנתיים, ומשלמים על בסיס השימוש החזוי בשירותי לאודקלאוד. העלות החודשית נעה ביו 200-100 אלף דולר.
ltbrgt
lt/bgtמחסור במזומנים, הפסדים גדולים יותר משל נטסקייפltbgt
לפי מסמכים שהגישה החברה לרשות ני"ע, הכנסות לאודקלאוד ב-10 החודשים הראשונים של 2000 היו 6.6 מיליון דולר. זה רחוק מלכסות את הוצאות החברה, שהסתכמו ב-113 מיליון דולר באותה תקופה. ההוצאות כוללות חכירת שטח במרכזי מידע, שם מחזיקה לאודקלאוד את החומרה שמפעילה את עסקי האינטרנט של לקוחותיה. לאודקלאוד מחזיקה גם במרכז תפעול רשת במשרדיה בסאניווייל.
lt/pgt

ltpgt
למרות שאנדרסן ובכירים אחרים בחברה לא הסכימו להגיב בשל התקופה השקטה שלפני ההנפקה, ברור ממסמכי החברה כי היא זקוקה למימון נוסף כדי להישאר בתחרות. נכון ל-31 באוקטובר, נותרו לחברה 112 מיליון דולר מתוך 188 מיליון דולר שגייסה מאז הקמתה בספטמבר 1999. אולם הוצאות כמו מכירות ושיווק ומחקר ופיתוח הוכפלו ויותר ברבעונים האחרונים, וחישוב קצב שריפת המזומנים מצביע על כך שלחברה נותרו פחות מ-6 חודשים של מזומנים.
lt/pgt

ltpgt
יפה אומנם מהלל את הטכנולוגיה של לאודקלאוד, אולם הוא דואג שמא ההנפקה היא מוקדמת מדי. "המספרים מריחים לי כמו תקוות גדולות מדי, כאילו עדיין היינו ב-1995", הוא אומר.
lt/pgt

ltpgt
עם הפסד נקי של 4.3 מיליון דולר על מכירות של 16.6 מיליון דולר, נטסקייפ היתה במצב טוב יותר כשיצאה לשוק, מאשר מצבה של לאודקלאוד היום. הביקוש לנטסקייפ היה עצום לפני ההנפקה עד כדי כך שמחיר ההנפקה הוכפל מ-14 דולר ל-28 דולר. בניגוד לכך, לאודקלאוד הורידה לאחרונה את מחיר היעד מ-12-10 דולר למניה ל-10-8 דולר למניה, במקביל להגדלת מספר המניות מ-10 מיליון ל-20 מיליון.
lt/pgt

ltpgt
"יש להם מלכודת עכברים טובה יותר, אבל יש להם גם אתגר קשה יותר להוכיח זאת לשוק", אומר יפה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully