וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס: פלוור תיסחר בתקופה הקרובה בהתאם לשוק, לפחות עד שתציג רווחים משמעותיים

5.3.2001 / 14:53

בבית ההשקעות מעדיפים לנקוט גישה זהירה; בתחילת החודש העריכו בבית ההשקעות כי החברה נסחרת בשווי דומה למתחרותיה, ואולם לאור הירידות בשוק היא נסחרת כיום בפרמיה

גתית פנקס
ltpgt
"אנחנו רואים בחברת פלוור הבטחה גדולה בשוק הגישה האלחוטית רחבת הפס, ואולם לאור שולי הרווח הגולמי שלה, שהם נמוכים במיוחד, אנו נותרים זהירים לגבי העתיד", כך אומרים היום בבית ההשקעות גולדמן סאקס בדו"ח שהם מפרסמים על החברה. נזכיר כי שולי הרווח הגולמי שלה היו 21.7% ברבעון הרביעי, ובבית ההשקעות צופים שהם יאמירו ל-36% בשנת 2002 כולה.
lt/pgt

ltpgt
בתחילת פברואר התחילו האנליסטים אלן זיווטופסקי ושמעון לוי לכסות את המניה בהמלצת "תשואת שוק", וכבר אז הם אמרו כי הם בטוחים במובילותה של החברה מבחינה טכנולוגית, אך הוסיפו כי הם לא מאמינים שהמניה תציג ביצועים טובים יותר מאלה של השוק, וזאת "לפחות עד שהמשקיעים יחושו רמות ביטחון גבוהות יותר מן החברה ומיכולתה לייצר רווחים משמעותיים".
ltbrgt
lt/bgtכיום פלוור נסחרת בפרמיהltbgt
הם אף קבעו בתחילת החודש כי שוויה של החברה הוא בהתאם למתחרותיה, ואולם היום, לאור העובדה שהיא נסחרת במכפיל הכנסות של 3.7, הם מעריכים כי היא נסחרת בפרמיה לעומת מתחרותיה. "מאחר שהרווחיות של החברה רחוקה, וב-2001 היא צפויה להפסיד 15 סנט למניה, לא היינו מתרגשים בשלב זה מהמניה ברמות כאלה", אומרים האנליסטים.
lt/pgt

ltpgt
מאז פרסום ההמלצה הקודמת איבדה מניית פלוור 10%, פחות ממתחרותיה. מניית בריזקום , למשל, איבדה מאז פרסום הדו"ח הקודם של בית ההשקעות 12% מערכה, ואילו מניית ואיו הפגינה חולשה מיוחדת ונחתכה ב-40% מאז.
lt/pgt

ltpgt
"יצטרכו לעבור עוד מספר רבעונים בהם תציג פלוור הכנסות יציבות ותשפר את שולי הרווח הגולמי שלה, לפני שהמשקיעים 'יתלהבו' יותר מהמניה", אומרים בגולדמן סאקס ומעריכים כי בתקופה הקרובה המניה תיסחר בהתאם לשוק, לפחות עד שהחברה תוכיח שהיא מסוגלת לייצר רווחים משמעותיים.
ltbrgt
lt/bgtשיתופי פעולה אסטרטגיים טובים לחברהltbgt
בגולדמן סאקס מביעים חשש לאור העובדה שמרבית הכנסותיה של החברה מקורן באירופה, אמריקה הלטינית ואסיה, ועל כן היא עלולה להיתקל בבעיות של הוצאות כספים מכיוון לקוחותיה ובעיות מימון. בנוסף, הם אומרים כי ההנהלה נראית להוטה להגיע לנקודת איזון ברבעון הרביעי של 2001, והם מרמזים לכך שהיא עלולה "לכפות" את הרווחיות על חשבון דברים אחרים.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף לכך, בסוף ינואר הסתיימה תקופת ה-Lock-Up על המניה (תקופה של חצי שנה לאחר ההנפקה בה לא יכולים בעלי מניות שהשתתפו בה למכור את מניותיהם), ועל כן כ-30% ממניות החברה (כ-10 מיליון מניות) השתחררו. האנליסטים מעריכים כי ייתכן שייווצר לחץ על המניה בתקופה הקרובה לאור מכירות של בעלי מניות.
lt/pgt

ltpgt
האנליסטים מביעים שביעות רצון מבסיס הלקוחות של פלוור ומשיתופי הפעולה האסטרטגיים שלה עם חברת סימנס (שמחזיקה 27% מהון מניותיה) ועם חברת NEC - אינטגרטורית גדולה באמצעותה היא מיישמת את מערכותיה. לדבריהם, שני הסכמים אלה נותנים תוקף לטכנולוגיה של החברה ומאפשרים לה להמשיך לחדור גם ללקוחות מחוץ לארה"ב.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully