וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל הקרנות יעקב זלינגר הורשע בזיוף ובהפרה של חובות הדיווח

אסף ברגרפרוינד

28.10.2003 / 9:00

המנכ"ל ובעל השליטה באורלי ניהול קרנות נאמנות ביצע פעולה באופציות באופן שחשף את נכסיה של אחת מהקרנות לסיכון ולאפשרות שתגיע לחדלות פירעון; זו ההרשעה הראשונה בעבירות בתחום של ניהול קרנות נאמנות



בית המשפט השלום בתל אביב הרשיע בשבוע שעבר את יעקב זלינגר, מנכ"ל ובעל השליטה בחברת אורלי ניהול קרנות נאמנות, בעבירות של הפרת התקנות המסדירות את פעילות קרנות הנאמנות באופציות וכן בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד וזיוף. כמו כן הורשע זלינגר בהפרת חובות הדיווח שהוטלו עליו כמנהל הקרן וכן בהפרת החובה המתייחסת לכהונה של דירקטורים מטעם הציבור בדירקטוריון הקרן.



אורלי ניהלה של שלוש קרנות נאמנות - קרן נץ, קרן יער וקרן הוק אג"ח מדינה. הנאמן של הקרנות היה בנק כללי.



ההחלטה של השופטת יהודית אמסטרדם להרשיע את זלינגר בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום היא החלטה תקדימית, שכן זו ההרשעה הראשונה בעבירות בתחום של ניהול קרנות נאמנות.



לטענת פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) זלינגר ניהל את החברה ואת הקרנות הנאמנות שניהלה באופן בלעדי ומוחלט, ללא כל פיקוח, וכדי להסתיר את שליטתו המוחלטת בקרנות הוא ביצע מעשה מירמה וזיוף. בכתב האישום נטען שזלינגר ביצע פעולה באופציות החורגת מהמותר, באופן שחשף את נכסיה של אחת מהקרנות לסיכון רב ולאפשרות שתגיע לחדלות פירעון.



זלינגר טען כי במהלך החקירה בחרה רשות ניירות ערך להתעלם מדרך הפיקוח הלקויה של הנאמן על הקרנות וכן התעלמה מפעולות של הדירקטורים ושל פקידי בנק כללי, שבחרו להעיד נגדו.



השופטת דחתה את טענותיו של זלינגר וקבעה כי הוא יצר "שיטה של הכללת פרטים מטעים בדבר נוכחות כביכול של דירקטורים והשתתפותם בדיון". אמסטרדם ציינה כי יצירת הפרוטוקולים הכוזבים הסתירה מידע מהנאמן ומרשות ניירות ערך וכן מציבור המשקיעים.



בעניין מינוי הדירקטורים קובעת השופטת כי הנאשם "תר אחרי אנשים שלא יתערבו בשיקול דעתו, וולא יפריעו לו לנהל את הקרנות בשליטה בלעדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully