וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג שישמש בסיס לפקיעת האופציות - 4.48 שקלים

אמיר טייג

28.10.2003 / 15:50

היורו היציג ירד ב-0.57% ל-5.2304 שקלים. לאומי: השוק מרגיש נוח בטווח המסחר הנוכחי

שערו היציג של הדולר, אשר יהווה את שער הפקיעה לאופציות השקל-דולר לחודש אוקטובר, נקבע היום על רמה של 4.48 שקלים, עלייה של 0.07% לעומת היציג הקודם. שערו היציג של היורו נחלש היום ב-0.57%, ונקבע על רמה של 5.2304 שקלים.

אילן ויסקין, מנהל חדר העסקות של בנק לאומי, מציין כי המסחר היום מוסיף להיות דל אירועים, למרות פקיעת האופציות על פי היציג שנקבע היום. "בחודש האחרון הפעילות בין הבנקים היא נמוכה מאוד, והדולר נסחר בטווח צר יחסית. כתוצאה מכך, פקיעות האופציות האחרונות היו שקטות יחסית", אומר ויסקין.

ויסקין מציין כי למרות המתיחות הבטחונית בשבועות האחרונים והאירועים הכלכליים, בהם מדד ספטמבר המפתיע והפחתת הריבית החדה יותר של בנק ישראל בעקבותיו, הדולר ממשיך ונסחר בטווח שנע בין 4.42 שקלים ל-4.48 שקלים, תוך חריגות קלות בלבד. "פעילים רבים בשוק המט"ח מרגישים נוח כאשר הדולר נסחר בטווח זה", אומר ויסקין, ומוסיף כי בטווח המיידי צריך משהו חיצוני מהותי על מנת להוציא את הדולר מטווח זה.

לגבי החודשיים שנותרו עד תום השנה, אומר ויסקין כי הוא תומך בהערכות כי הדולר ימשיך ויתחזק עד סוף השנה. ויסקין מציין כי כיום עומד שער הפורוורד לסוף השנה על רמה של 4.52 שקלים עד 4.55 שקלים, ולפיכך על מנת שהתוואי יחרוג מרמה זו נדרש אירוע מהותי. ויסקין מסביר כי התחזקות הדולר עד תום השנה היא תוצאה של מדיניות הריבית. "לאחר הפחתת הריבית אתמול הגיעה הריבית בישראל לרמה של 5.6% - רמת הריבית האירופית לפני שנה וחצי. השפעת הפחתת הריבית אומנם הדרגתית, אך אם ימשיך הנגיד ויפחית את הריבית בחודש הבא בשיעור דומה - השפעתה תחל לתת את אותותיה", אומר ויסקין.

מאז מדד ספטמבר המפתיע עלה הדולר בשיעור חד יחסית של 1.6% במהלך השבועיים האחרונים. העלייה של הדולר עלתה בקנה אחד עם שינוי תחזיות הכלכלנים, אשר מעריכים כי הוא צפוי להתחזק עוד עד תום השנה. להערכת גיל בפמן מבנק לאומי, הדולר ימשיך ויתחזק עד תום השנה, ושערו יעמוד על כ-4.55 שקלים. לעומתו, בבנק הפועלים גורסים כי שער הדולר יעמוד על 4.65 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully