וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ח.ל.ל חתמה על הסכם עקרונות עם הפועלים ולאומי לאישור תשלום הריבית למחזיקי איגרות החוב

ערן גבאי

28.10.2003 / 9:38

הסכם העקרונות יובא בפני אסיפת בעלי המניות ב-17 בנובמבר; תשלום הריבית בגין החוב לבעלי האג"ח נאמד בכמיליון דולר ומקורו באג"ח בהיקף של 18 מיליון דולר שהונפקו בדצמבר 2000



חברת ח.ל.ל חתמה אתמול על הסכם עקרונות עם הבנקים הפועלים ולאומי לאישור תשלום הריבית למחזיקי איגרות החוב, תשלום שאמור היה להיות משולם כבר ב-30 ביוני השנה על פי תנאי האג"ח המקוריים.



הסכם העקרונות יובא בפני אסיפת בעלי המניות ב-17 בנובמבר. תשלום הריבית בגין החוב לבעלי האג"ח נאמד בכמיליון דולר ומקורו באג"ח בהיקף של 18 מיליון דולר שהנפיקה החברה בדצמבר 2000. על פי ההחלטה שתובא לאישור בפני אסיפת בעלי המניות, יידחה תשלום הריבית עד סמוך לאחר מועד שיגור הלוויין עמוס 2, שנקבע ל-18 בדצמבר השנה, אלא אם השיגור לא יתבצע עד ה-30 בדצמבר השנה. תשלום הריבית שנקבע ל-31 בדצמבר ישולם במועד.



כמו כן, אם ישוגר הלוויין עד ה-30 בדצמבר השנה והפעלתו תחל עד ה-15 בפברואר 2004, יידחה תשלום הקרן, שנקבע ל-31 בדצמבר השנה, ל-30 ביוני 2004.



עוד נקבע כי מחזיקי האג"ח יהיו זכאים לתשלום הריבית הנדחית, צמוד לעלייה בשער הדולר מאז ה-30 ביוני ועד למועד התשלום, וכן לריבית בגין התקופה שמה-31 בדצמבר ועד למועד תשלום הקרן הנדחית, לפי העניין. הריבית מגלמת הטבה של כ-3% בחישוב שנתי, יחסית לשיעור הריבית שהחברה התחייבה לשלם למחזיקי האג"ח על פי התשקיף.



לאומי והפועלים הלוו לח.ל.ל מעל ל-100 מיליון דולר, ובשל הפרת הסכם המימון על ידי ח.ל.ל הם עצרו את התשלום.



הבנקים טענו שחברת ח.ל.ל הפרה את ההתחייבות שלה בהסכם המימון עמם, על רקע העיכוב בשיגור הלוויין עמוס 2 לחלל בכחצי שנה. בסוף יולי החליטה אסיפת בעלי איגרות החוב של החברה שלא לאשר את דחיית תשלום הריבית בגין האג"ח.



ח.ל.ל ביקשה מאסיפת בעלי איגרות החוב לאפשר לה לדחות את תשלום הריבית עד ל-25 בדצמבר, והציעה לבעלי איגרות החוב שלה לשלם להם, בגין האיחור בתשלום, ריבית של 11.25%.



מרבית בעלי איגרות החוב החליטו אז, כאמור, להתנגד להצעת החברה, וחברת הנאמנות של מחזיקי איגרות החוב המטפלת בעניין (חברת הנאמנות של בנק אינווסטק) איימה שבמידה שתשלום הריבית לא יתבצע עד סוף יולי היא תפנה, בשם מחזיקי איגרות החוב, לבית המשפט, על מנת להעמיד את החוב לבעלי האג"ח לפירעון מיידי.



הלוויין עמוס 2 נרכש על ידי ח.ל.ל לוויינים בחודש ספטמבר 2000. ההסכם עם התעשייה האווירית כלל, בין היתר, גם את שיגור הלוויין, לרבות התקשרות עם חברת אריאן לצורך ביצוע השיגור.



בחודש אפריל השנה הודיעה התעשייה האווירית לח.ל.ל כי קיבלה מאריאן הודעה, ולפיה מועד שיגור הלוויין עשוי להידחות לתחילת שנת 2004, וזאת עקב טענת אריאן כי ללוויין אחר קיימת קדימות בשיגור על פני הלוויין עמוס 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully