וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות של כ-1% בציפייה לתחזית אופטימית של הבנק הפדרלי; מדד הביטחון העסקי בגרמניה עלה על התחזיות

דפנה מאור

28.10.2003 / 11:58

בריטיש אמריקן טובקו מזנקת ב-13% בעקבות מיזוג חטיבתה בארה"ב עם ר.ג'יי ריינולדס; WPP עולה בעקבות תחזית חיובית ל-2004



עליות שערים נרשמות בבורסות אירופה, על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי ישאיר את הריבית ללא שינוי ויאמר כי כלכלת ארה"ב מתאוששת בקצב מהיר. בנוסף, עלה מדד הביטחון העסקי בגרמניה באוקטובר זה החודש השישי ברציפות, לרמה של 94.2, יותר מהתחזיות. מדד בורסת פרנקפורט עולה ב-1.1%; מדד CAC בפאריס עולה ב-0.7%; לונדון עולה ב-0.3%.



מדד הביטחון העסקי בגרמניה עלה באוקטובר ל-94.2 לעומת 92 בספטמבר, לפי סקר שערך מכון Ifo בקרב 7,000 חברות במערב גרמניה. כלכלנים צפו כי המדד יעלה ל-92.2. העלייה היתה השישית ברציפות השנה. לפי הערכות שבה כלכלת גרמניה לצמוח ברבעון השלישי, לאחר מיתון של שני רבעונים.



לאווירה החיובית באירופה תרמו העליות בוול סטריט, והכרזות של מיזוגים בקרב חברות גדולות, כולל בנק אוף אמריקה ופליט בוסטון. מגזר הפיננסים והטכנולוגיה באירופה מוביל את העליות.



בלונדון מזנקות מניות בריטיש אמריקן טובקו, יצרנית הסיגריות, ב-12.8%, לאחר שזו הכריזה על מיזוג בין חטיבתה בארה"ב לבין ר.ג'יי ריינולדס (סימול RJR). עסקה זו תיצור את חברת הטבק השנייה בגודלה בארה"ב.



ABB (סימול ABBN.VX), חברת הנדסת החשמל הגדולה באירופה, עולה ב-0.7% לאחר שחשפה תוכנית הגדלת הון, במסגרתה תגייס 4 מיליארד דולר ותכפיל את בסיס המניות שלה. ABB נקלעה לקשיי מימון בעקבות תביעות בנוגע לנזיקי אזבסט מתוצרתה.



ענקית הפרסום הבריטית WPP עולה ב-3.4% לאחר שדיווחה על גידול של 1% בהכנסות פרופורמה שלה ברבעון השלישי. היתה זו הצמיחה הראשונה שרשמה החברה בשורה זו מזה שלוש שנים. הכנסותיה, בהתאם לכללי החשבונאות המקובלים, צמחו ב-11% ל-1.03 מיליארד ליש"ט (1.75 מיליארד דולר). בנוסף, אמרה החברה כי הסיכויים לשיפור ב-2004 גדלו. WPP היא חברת הפרסום הגדולה בבריטניה. החברה הבת של WPP, יאנג אנד רוביקם, מחזיקה בישראל ב-49% ממניות שלמור אבנון עמיחי. החברה הבת JWV מחזיקה ב-50% ממניות טמיר כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully