וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היציבות בהשקעות הון סיכון בארה"ב נמשכת: 667 חברות סטארט אפ גייסו 4.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי

צורי דאר

28.10.2003 / 11:55

מגזר הביו-טק נטל לראשונה את ההובלה ממגזר התוכנה עם השקעות של 873 מיליון דולר; מגזרי הטלקומוניקציה והרשתות צנחו לרמה הנמוכה ביותר מזה 5 שנים



667 חברות סטארט אפ אמריקאיות גייסו ברבעון השלישי של שנת 2003 כ-4.2 מיליארד דולר ממשקיעי הון סיכון. כך עולה מסקר MoneyTree של פירמת הייעוץ הבינלאומית PWC.



על פי הסקר, ממצאי הסקר לרבעון השלישי משקפים ירידה קלה בשיעור של 8% בסך ההון שהושקע, במונחים כספיים, ו-5% במספר העסקות שבוצעו בהשוואה לרבעון הקודם, אך מצביעים על גידול קל בהשוואה לרבעון הראשון של השנה. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, נרשמה ירידה של כ-5% בסך ההון שהושקע ו-2% במספר העסקות שבוצעו.



על פי PWC, במהלך חמישה רבעונים רצופים, החל ברבעון השלישי של שנת 2002, נעו השקעות ההון סיכון בטווח של 4 מיליארד דולר לרבעון, תוך שמירה על רמת השקעות יציבה ובריאה בחברות חדשות וקיימות כאחד.



לראשונה זה שבע שנים, מוביל תחום הביוטכנולוגיה עם 873 מיליון דולר, תוך דחיקת מגזר התוכנה ממקומו כקטגוריה המובילה. ההשקעות בחברות ביוטכנולוגיה גדלו ב-31% בהשוואה לרבעון הקודם וב- 88% בהשוואה לשנה הקודמת. מגזר מדעי החיים, הכולל את תחומי הביוטכנולוגיה והמכשור והציוד הרפואי, ריכז השקעות בהיקף של כ-1.24 מיליארד דולר, המהווה נתח של 30% מסך ההון שהושקע.



במגזר התוכנה חלה ירידה של 11% בהשוואה לרבעון הקודם, ובעקבותיו ירידה למקום השני עם 160 חברות שגייסו 819 מיליון דולר. מגזר הטלקומוניקציה צנח לרמת ההשקעות הנמוכה ביותר זה חמש שנים, עם סך של 492 מיליון דולר, אך שמר על המקום השלישי. מגזר הרשתות צנח אף הוא לרמה הנמוכה ביותר מזה חמש שנים, עם 331 מיליון דולר, ודורג חמישי.



המשבר בענפי הטלקומוניקציה והרשתות התבטא גם בגיוסי הון ראשונים. 148 חברות, המהוות 22% מסך החברות, גייסו 766 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס ההון הראשון שלהן. מתוכן, רק 7 חברות טלקומוניקציה ו-5 חברות בתחום הרשתות גייסו הון לראשונה.



בישראל, לעומת זאת, טרם ניכרת מגמת התייצבות בהשקעות הון סיכון. ע"פ נתוני סקר MoneyTree ישראל שפורסמו בשבוע שעבר, חברות היי-טק בישראל גייסו במהלך הרבעון כ-190 מיליון דולר לפחות ממשקיעים מקומיים - ירידה של 22% בהשוואה לרבעון הקודם (243 מיליון דולר) ושל כ- 14% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד (221 מיליון דולר).



סקר IVC, המסכם השקעות מקומיות וזרות בחברות ישראליות, הצביע בשבוע שעבר דווקא על התייצבות. 103 חברות גייסו 283 מיליון דולר, לעומת גיוס של 271 מיליון דולר ברבעון השני של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully