וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקס.טי.אל נלחמת בצהבת: מפתחת תרופה שנייה כנגד צהבת נגיפית מסוג C

אלי דניאל

28.10.2003 / 12:20

במהלך הכנס השנתי של האגודה האמריקאית לחקר מחלות כבד דיווחה החברה על התקדמות בפיתוח התרופה המעכבת את שכפול נגיף הצהבת מסוג C אצל חולים כרוניים



חברת הביוטכנולוגיה הרחובותית אקס.טי.אל , העוסקת בפיתוח חלבונים לתרופות לטיפול בצהבת נגיפית, הודיעה במהלך הכנס השנתי ה-54 של האגודה האמריקאית לחקר מחלות כבד, המתקיים בימים אלה בבוסטון, כי היא מתקדמת בפיתוח תרופה שנייה המעכבת את שכפול נגיף הצהבת מסוג C אצל חולים כרוניים.



ד"ר שלמה דגן, מנהל הפיתוח של החברה, דיווח בכנס על התקדמות בפיתוח תרופה שנייה, HepeX-C SM, המבוססת על מולקולה קטנה שמעכבת את שכפול נגיף הצהבת מסוג C אצל חולים כרוניים. המולקולה היא אחת מסדרת תרכובות שאקס.טי.אל מחזיקה ברשיון הבלעדי עליהן. במהלך הכינוס הציגה החברה פרופיל בטיחותי נאות בבדיקות ראשוניות, ועל כן היא מתקדמת עתה לשלב הבא של פיתוח קדם-קליני. התרופה החדשה מצטרפת למוצר הראשון של החברה - HepeX-C, אשר נמצא כעת בשלב השני של המחקרים הקליניים במושתלי כבד.



נזכיר כי לפני כשבועיים הודיעה החברה כי רכשה מאוניברסיטת סטנפורד את זכויות הפיתוח והשיווק הבלעדיות בסדרת נוגדנים אנושיים כנגד צהבת נגיפית מסוג C. על פי הסכם זה, החברה תעביר לאוניברסיטת סטנפורד תשלומים בעבור השגת אבני דרך עתידיות, במקביל לתשלום תמלוגים - כל זאת בתמורה לזכויות בינלאומיות בלעדיות (למעט הגבלות מסוימות בסין) לפיתוח ושיווק הנוגדנים לשם מניעה וטיפול בצהבת C.



מניותיה של אקס.טי.אל נסחרות בבורסת לונדון לפי שווי של כ-18 מיליון ליש"ט, לאחר שמניית החברה הגיבה בחיוב להודעה, והיא מזנקת עתה ב-8.2%. אקס.טי.אל סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד של כ-6.5 מיליון דולר, שיפור מה בהשוואה להפסד של כ-9.1 מיליון דולר אותו הציגה במחצית הראשונה של שנת 2002. בתום המחצית הראשונה של 2003 הסתכמו יתרות המזומנים שבקופת החברה בכ-28 מיליון דולר, בהשוואה לכ-36 מיליון דולר שהיו בקופה בתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully