וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הטבק האמריקאית RJR רכשה את החטיבה האמריקאית של BAT ב-3 מיליארד דולר

רויטרס

28.10.2003 / 13:09

העסקה תחזק את מעמדה של RJR, היצרנית השנייה בגודלה בשוק הסיגריות והטבק בארה"ב אחרי פיליפ מוריס



יצרנית הסיגריות האמריקאית ר.ג'יי ריינולדס (סימול RJR) חתמה אתמול על הסכם לרכישתם של עסקי הסיגריות והטבק בארה"ב של בריטיש אמריקן טובאקו (סימול BAT) ביותר מ-3 מיליארד דולר במזומן ומניות. בכך הגדילה את כוחה כחברה השנייה בשוק אחרי פיליפ מוריס.



המיזוג בין שתי החברות האמריקאיות של BAT, בראון אנד וויליאמסון טובאקו וליין, עם RJR יביא תחת גג אחד את המותגים קאמל וווינסטון של RJR ולאקי סטרייק וקול של BAT.



העסקה הובילה לעלייה של 10% במניות RJR (סימול RJR) במסחר שלאחר הסגירה.



הפעילות המשותפת של החברות תהווה יותר מ-30% משוק הסיגריות בארה"ב עם מכירות שנתיות של כ-10 מיליארד דולר, עפ"י נתוני השנה שעברה. העסקה גם תקטין את הפער התחרותי בין RJR לחברת פיליפ מוריס מבית אלטריה (סימול MO), החולשת על כ-49% משוק הסיגריות בארה"ב עם כמעט 18.9 מיליארד דולר במכירות.



העסקה אמורה לתרום לרווחי שתי החברות. BAT הודיעה כי היא מצפה להגדיל את רווחיה למניה ב-4% בשנה הראשונה לביצוע העסקה. RJR הודיעה כי תספק יותר נתונים לאחר שתודיע היום על רווחי הרבעון השלישי.



העסקה באה בעקבות תוכניות השיקום של RJR, שנחשפו בספטמבר, וקיצצו כ-40% מכוח העבודה בניסיון לחסוך כמיליארד דולר עד סוף 2005. החברה הודיעה כי תחסוך 500 מיליון דולר נוספים כתוצאה מהעסקה לאחר שפעילות החברות בארה"ב תשולב לגמרי.



מניותיה של RJR עלו במסחר שלאחר הסגירה למחיר של 47.5 דולר ממחיר סגירה של 43.25 בבורסת ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully