וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו נופל ב-0.5% מול הדולר לקראת החלטת הריבית בארה"ב; הין נסוג משיא של שלוש שנים

דפנה מאור

28.10.2003 / 14:09

הבנק הפדרלי צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי; היורו נסחר ב-1.1686 דולר למרות עלייה בביטחון העסקי בגרמניה



היורו יורד ב-0.5% מול הדולר, לקראת החלטת הריבית הצפויה להתקבל היום בארה"ב. הערכות כי כלכלת ארה"ב האיצה את צמיחתה לקצב של 6% ברבעון השלישי מובילות לייסוף בשער הדולר. היורו נסחר ב-1.1686 דולר, לעומת 1.175 דולר אמש. מול הין התאושש הדולר לאחר שרשם שפל של 3 שנים ברמה של 108.2 ין לדולר הבוקר. שערו הנוכחי הוא 108.42 ין, נמוך בכ-0.1% משערו אמש, 108.5 ין.



הבנק הפדרלי צפוי להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי בפגישתו השבוע, למרות סימנים כי ההתאוששות הכלכלית בארה"ב צוברת תאוצה. ריבית הבסיס בארה"ב נמצאת היום בשפל של קרוב ליובל, ברמה של 1%. הבנק עשוי לאותת כי הכלכלה האמריקאית נמצאת על מסלול התאוששות מהיר.



החולשה ביורו נרשמת למרות שהיום דיווח מכון Ifo הגרמני כי מדד הביטחון העסקי בגרמניה עלה באוקטובר ל-94.2 לעומת 92 בספטמבר, לפי סקר שנערך בקרב 7,000 חברות במערב גרמניה. כלכלנים צפו כי המדד יעלה ל-92.2. העלייה היתה השישית ברציפות השנה. לפי הערכות, שבה כלכלת גרמניה לצמוח ברבעון השלישי, לאחר מיתון של שני רבעונים.



הדולר נתמך מול המטבעות האירופיים על ידי נתונים כלכליים מארה"ב שפורסמו אתמול. שוק הנדל"ן רשם במהלך חודש ספטמבר עלייה של 4% בקצב מכירת הבתים הקיימים השנתית. עלייה זו היוותה שיא שנתי, והיתה גבוהה מתחזיות האנליסטים.



היום צפויה ממשלת ארה"ב לדווח על גידול של 1.2% בהזמנות למוצרים בני קיימא בחודש ספטמבר. מדד בטחון הצרכנים לאוקטובר צפוי לרשום רמה של 79 נקודות.



אירוע נוסף שעשוי להשפיע על המסחר במט"ח הוא החלטת הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב. הבנק צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי בפגישתו היום, למרות סימנים כי ההתאוששות הכלכלית בארה"ב צוברת תאוצה. ריבית הבסיס בארה"ב נמצאת כיום בשפל של קרוב ליובל, ברמה של 1%.



השוק עצמו אינו מצפה לשינוי הריבית: לפי סקר שערכה סוכנות בלומברג מצפים 100%, מ-92 כלכלנים שנשאלו, כי הריבית תישאר ללא שינוי. בראייה קדימה, מחצית מ-22 סוחרי האג"ח הפועלים ישירות מול הבנק הפדרלי אינם צופים כי הריבית תועלה כלל לפני 2005. ההחלטה תתפרסם בשעה 21:15 לפי שעון ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully