וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC מעלה את ההמלצה לשופרסל ל"קנייה"

ניצן כהן

28.10.2003 / 14:47

מחיר יעד של 10.5 שקלים - גבוה ב-9.1% ממחיר המניה כיום. הכלכלנים של בית ההשקעות מציינים שתוכנית ההתייעלות שתחשוף החברה בשבועות הקרובים תביא לחסיכון של 12%-18%

בית ההשקעות הבינלאומי HSBC מעלה את המלצתו למניית שופרסל לקנייה, זאת לאחר שההמלצה הקודמת שלו למניה היתה "הפחת". בבית ההשקעות נוקבים במחיר יעד של 10.5 שקלים לטווח של שנה, מחיר יעד הגבוה ב-9.1% ממחיר המניה בשעה זו בבורסה של תל אביב.

בבית ההשקעות מעריכים שתוכנית ההתיעלות שתציג החברה בשבועות הקרובים תביא לחיסכון של 12%-18% בהוצאות התפעוליות של רשת הקמעונאות הגדולה בישראל, ותחזיר אותה לרמות הרווחיות ההיסטוריות. להערכתם, שופרסל תציג השנה רווח של 2 מיליון שקל, בעוד ב-2004 תציג החברה רווח של 52 מיליון שקל.


האנליסט וויל מנואל מאמין בהנהלה החדשה, ומציין את נסיונו העשיר של המנכ"ל החדש, אפי רוזנהויז, בתחום הקימעונאות. ההערכות הן שרוזנהויז מגבש תוכנית אסטרטגית שתביא חיסכון מהותי בעלויות, ותקבע אסטרטגיה חדשה לרשת, אסטרטגיה שתחזיר אותה לרמות רווחיות גבוהות. ההתאוששות הכלכלית שצפוייה בכלכלה הישראלית בשנה הבאה, תהווה גורם מזרז לחזרה של החברה לרמות הרווחיות הגבוהות אולם כל אלה תלויים ביישום תכנית ההתייעלות בחברה.

לסיכום, מעריכים בבית ההשקעות כי שופרסל תציג השנה הכנסות של 6.5 מיליארד שקל, שמהווים ירידה של 3% לעומת רמת ההכנסות בשנת 2002. בשנת 2004 צפוייה החברה להציג צמיחה במכירות בשיעור של 4%, כך שהן יסתכמו בכ-6.8 מיליארד שקל. צמיחה נוספת צפויה בהכנסות בשנת 2005 שיסתכמו בכ-7 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully