וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישמן: "הכבלים - חברה מקוללת"

ערן גבאי

28.10.2003 / 15:01

פישמן: "כל אחד במדינה חושב שהוא יכול לנהל אותה". לדבריו: "אין חובה במיזוג כדי להבטיח תחרות בבזק". "רווחיות ערוצי זהב לא תשתנה גם אם לא יהיה מיזוג"

"הכבלים זו חברה מקוללת, שכל אחד במדינה חושב שהוא יכול לנהל אותה", כך אומר אליעזר פישמן, המחזיק בחברת הכבלים ערוצי זהב ל-TheMarker. פישמן טוען כי הוא לא מקיים מגעים עם המפקח על הבנקים, יואב להמן, בעניין מגבלת קבוצת הלווים המונעת את מיזוג הכבלים, ומכחיש ידיעות לפיהן הוא עשוי להעביר את ההחזקות שלו בערוצי זהב לנאמנות.

המפקח על הבנקים הוציא הוראה לפיה יש לייחס את כל חוב חברת הכבלים הממוזגת, כ-5.5 מיליארד שקל, לקבוצת פישמן ולקבוצת דנקנר. מאז, מנסים בעלי המניות בכבלים להקים תחילה את "המיזוג הקטן" בין מתב ותבל, כשרק בשלב שני ומאוחר יותר תצטרף גם ערוצי זהב למיזוג.

פישמן לא חושש מכך שהוא עשוי להישאר בחוץ. "מבחינתי אין הבדל אם ערוצי זהב תפעל כחלק ממיזוג חברות הכבלים או תפעל בנפרד כחברה עצמאית. הרווחיות של ערוצי זהב לא תשתנה. לערוצי זהב מחזור של מיליארד שקל, ותזרים מזומנים של 242 מיליון שקל".

יותר מכך - לטענת פישמן חברות הכבלים, כחברות עצמאיות, יוכלו לספק שירותי טלפוניה, ואין חובה במיזוג שלוש חברות הכבלים כדי להבטיח תחרות בבזק. "יהיה שירות טלפוניה בכבלים בכל מקרה כי זה כדאי עבורנו. לא יהיה גם הבדל בלוח הזמנים להכנסת השירות בין אם זה ייעשה על ידי חברה עצמאית, ובין אם זה יהיה כחלק ממיזוג הכבלים".

בתשובה לשאלה איך זה משתלב עם ההצהרות ההיסטוריות של הכבלים, שמדובר בהשקעה של מיליארד שקל ועל כן אין באפשרות החברות להבטיח את פעילות הטלפוניה שלא במסגרת מיזוג, אמר פישמן, "כשההערכות האלה ניתנו דובר על פרישת רשת ATM. כעת מדברים על פרישת הרשת ב-IP והיא אמורה להסתכם בכ-350 מיליון שקל".

פישמן נשאל אם כך, מה היתרון הגדול שיצמח לשוק ממיזוג חברות הכבלים, ומונה שניים: "חיסכון נוסף בעלויות של החברות של כ-100 מיליון שקל, נוסף על חיסכון שכבר התקבל מאישור הסכם שיתוף הפעולה השיווקי בין החברות בהיקף של כ-120 מיליון שקל בשנה, והדבר השני - יכולת להנפיק את החברה הממוזגת בארה"ב".

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, אמור לבחון בימים אלה אם לאשר מחדש לחברות הכבלים את שיתוף הפעולה בתחום השיווק. עד כה לא הגישו חברות הכבלים לשטרום את המסמכים שביקש לשם בחינת האישור מחדש. אין עדיין הסכמה חתומה בין חברות הכבלים בנושא חברת התשתיות, הוט טלקום, שאמורה לספק את שירות הטלפוניה.

החברה אמורה לערוך בקרוב ניסוי בשירות הטלפוניה, לאחר שקיבלה לשם כך אישור ממשרד התקשורת. ברשות להגבלים עסקיים קובעים כי חברות הכבלים נדרשו להציג עד ה-15 בנובמבר השנה, המועד בו יחליט שטרום אם לאשר את הסכם שיתוף הפעולה בין החברות, שירות טלפוניה עובד.

בינתיים, צפויות חברות הכבלים להתחיל בניסוי, ולא ברור אם שטרום יראה בהתחלת הניסוי כמתן שירות בפועל ויאריך את הסכם שיתוף הפעולה בין החברות. פישמן שולל את הטענות כאילו כל המהלכים האחרונים שביצעה החברה הממוזגת הם בגדר "מראית עין" בלבד, וכל כוונתם היא לקבל את האישור המיוחל.

פישמן סבור כי חברות הכבלים זוכות ליחס לא הוגן מצד הרגולטורים, ונותן דוגמה מהחלטה של ועדת הכלכלה מאמש, שאישרה אגרה מופחתת למפעילים פנים ארציים (מפ"א) בתחום הטלפוניה מ-3 מיליון שקל למיליון שקל בלבד.

"שאול אלוביץ' שהקים חברה להתחרות בשוק הפנים ארצי (אופק - ע.ג.) עשה טעות, אך החליטו להחזיר לו שני שלישים מההשקעה ברישיון. למה לפישמן זה לא מגיע? אני השקעתי מאות מיליוני שקלים ברישיון של קווי זהב בשוק השיחות הבינלאומיות, למה נוקטים באיפה ואיפה".

פישמן טוען כי לא נפגש ולא דיבר עם שר התקשורת, אהוד אולמרט, בעניין טיוטת התקנות להרחבת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות. "אני לא דואג. אם יחליטו לפתוח את השוק גם לחברות הסלולר קווי זהב תיסגר. אני לא אסבסד בחצי מיליארד שקל את הציבור. היום יש תחרות בתחום והמחירים הם מהנמוכים בעולם". פישמן אומר יותר מכך, "אם חוסר הוודאות יוסר מעל שוק השיחות הבינלאומיות יש טעם לבחון הנפקה של קווי זהב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully