וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת יבדוק מחדש עלויות שיחה נכנסת בסלולר

ערן גבאי

28.10.2003 / 15:29

התעריף ירד בינואר השנה ל-45 אגורות, אז נקבע שב-2003 יבחן המשרד את הנושא מחדש. חברות הסלולר מבקשות שלא להוריד את התעריפים ב-5 אגורות נוסופות

שר התקשורת, אהוד אולמרט, הנחה את מנכ"ל משרד התקשורת, אורי אולניק, להתחיל בתהליך בדיקה של ביצוע עלויות השיחה הנכנסת (INTERCONNECT) בחברות הסלולר. משרד התקשורת פנה לקבל הצעות מארבע חברות בינ"ל בתחום - אנליסיס, OVUM ,PWC ו-NERA.

החברה שתיבחר תגיש למשרד דו"ח כלכלי המשקף את עלויות השיחה הנכנסת בחברות הסלולר בשוק הישראלי. עד שנת 2003 עמד תעריף קישור הגומלין לשיחות (voice) על 50 אגורות לדקה (לא כולל מע"מ).

ב-1 בינואר השנה ירד התעריף ל-45 אגורות, בהתאם לתוכנית מדרוג תעריפים, כשבאותו הסכם נקבע כי בשנת 2003 יבחן המשרד את הנושא מחדש. במשרד התקשורת קיבלו בסוף 2002 פניות רבות מחברות הסלולר בדרישה שלא להפחית את תעריפי השלמת שיחה לרשת סלולרית ב-5 אגורות נוספות.

בעבר הציעו ברשות להגבלים עסקיים ליצור תחרות בין המפעילות הסלולריות במחירי השיחה הנכנסת לסלולר, כך שהמפעילות יוכלו לגבות תעריף נמוך יותר מזה המוסדר עם משרד התקשורת - היום 45 אגורות. משרד התקשורת הביע בעבר את התנגדותו למהלך כזה.

על אף שבעבר הציגו חברות הסלולר למשרד התקשורת נתונים לפיהם עלות קישור הגומלין עבורן גבוהה מ-50 אגורות, הרי שגורמים בענף גילו שעלות השלמת השיחה (עלות משתנה + עלות קבועה) עבור חברות הסלולר נמוכה משמעותית מ-50 אגורות, וכי חברות הסלולר העבירו לגופים עסקיים המשתמשים בקווים סלולריים במרכזיותיהם עד 30% מהכנסותיהן משיחות נכנסות.

מקובל להעריך שהשיחות הנכנסות לרשתות הסלולר מהוות כ-40% מסך ההכנסות של חברות הסלולר, ועל כן כל שינוי באגורה אחת במחיר השיחה הנכנסת משמעותו פגיעה של כמה עשרות מיליוני שקלים בחברות הסלולר.

תעריפי קישור הגומלין הם הכספים שמגיעים בעקיפין מהצרכן למפעיל אליו הוא מתקשר (נקראים "מחיר סיום שיחה ברשת אחרת"). כספים אלו נגבים בפועל ע"י המפעיל המעביר את השיחה, ומועברים בסוף כל רבעון למפעיל שמקבל את השיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully