וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאו לידרמן: ללא שינוי סדר העדיפויות הציבורי מקצבאות להשקעות בהיי-טק - ייפגע משמעותית סיכוי המשק לחזור לצמיחה

אמיר טייג

28.10.2003 / 15:45

כך אומר היועץ הכלכלי הבכיר של הפועלים בכנס היי-טק בניו יורק; "כדי שתישמר העליונות בתחרות מול המזרח יידרש להעמיק ההשקעות הציבוריות בתשתיות היי-טק, כולל באוניברסיטאות"



"אם בשנים הקרובות סדר העדיפויות הממשלתי ידגיש את תשלומי ההעברה על פני הוצאות על תשתיות היי-טק, כפי שקרה בשני העשורים האחרונים, הדבר יפגע בצורה מכרעת בסיכויו של המשק לחזור לצמיחה בת קיימא", כך אמר היום פרופ' ליאו לידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, בכנס "ההיי-טק והון סיכון ישראלי" שהתקיים היום בניו יורק.



לידרמן, בכיר בבנק ישראל לשעבר, הוסיף כי "התחרות הגוברת של ענפי ההיי-טק אל מול מדינות אסיה, ובפרט הודו וסין, מחייבת בחינה מחדש של הרכב הוצאות הממשלה. כדי שלישראל תישמר העליונות בתחרות זו, יידרש להעמיק את ההשקעות הציבוריות בכל התשתיות הקשורות להיי-טק, כולל בהון אנושי, בחינוך ובאוניברסיטאות".



עוד אמר כי "אחד מיתרונותיו הבולטים של ענף ההיי-טק הוא היותו ענף גלובלי, שתלוי רק במידה מועטה במצב הביטחוני הפנימי במשק. על כן, ההשקעה בהיי-טק תורמת לפיזור הסיכונים של הכלכלה הישראלית. יתרונו היחסי של המשק הישראלי הוא בתחומים המתוחכמים ביותר של אמצעי הטכנולוגיה העילית, ועתידה הכלכלי של ישראל תלוי בהתפתחות בתעשיות אלו בעתיד".



לידרמן הוסיף כי "תקופת "ההודנה" הוכיחה את חשיבותו של שקט ביטחוני כגורם רקע מכריע להתאוששות המשק. האינדיקטורים השונים לפעילות הכלכלית הצביעו על תגובה חיובית ומהירה לשקט הביטחוני שהשתרר". לגבי תחזיותיו אמר ליידרמן כי לבנק הפועלים תחזית צמיחה של 1.5% בשנת 2004, וזאת בעיקר כתוצאה מ"הרוח הגבית" החיובית מההתאוששות בכלכלת ארה"ב והעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully