וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם פשרה בג'רוזלם גלובל: חברת הניהול תבטל את התביעות והחילוט והמשקיעים יזרימו 2.8 מיליון דולר

צורי דאר

28.10.2003 / 16:30

לפני כשבועיים הגיעו הצדדים לסיכום לפיו תקטן ההתחייבות של כלל משקיעיה מ-120 מ' ד' ל-80 מ' ד' ובתמורה תבוטל בקשת הפירוק לשותפות הישראלית



קבוצת ההון סיכון ג'רוזלם גלובל ונצ'רס הודיעה היום על סיום הסכסוך המשפטי עם מרבית משקיעיה הישראלים. במסגרת ההסכם ביטלה חברת הניהול את חילוט חלקן של המשקיעים - פולאר תקשורת, קונרס טכנולוגיות, כלל תעשיות, וכלל תעשיות אלקטרוניקה - ואת התביעה בהיקף 26 מיליון שקל שהוגשה כנגדן וכנגד רימון בן שאול.



בתמורה התחייבו המשקיעות להעביר לחברת הניהול 300 אלף דולר אותם דרשה בעבר, וכן התחייבו להשקיע בעתיד - בקריאות הבאות לכסף - עוד כ-2.5 מיליון דולר בסך הכל.



ל-TheMarker נודע כי להסכם הפשרה צפויה להצטרף גם חברת אלפנסייד, של בני שטיינמץ.



כזכור, ג'רוזלם גלובל חילטה את חלקן של משקיעים אלה לאחר שסירבו להעביר לה את חלקם בעת קריאה לכסף, וכן הגישה נגדן תביעה של 26 מיליון שקל. המשקיעים בשותפות הישראלית בקרנות נטלאנץ' וקומלאנץ', המהווים כרבע מכלל המשקיעים בקרן, תבעו מצידם את פירוקה של השותפות בטענה כי חברת הניהול "יושבת על הכסף" שהועבר לה בעבר ולא מבצעת השקעות.



ג'רוזלם גלובל טענה בתגובה כי הפירוק אינו אפשרי כיוון שהחלוקה בין השותפויות הישראלית והזרה הינה טכנית בלבד. בפועל, טענו, מדובר ביישות אחת שכדי לפרקה יש צורך ברוב של כלל המשקיעים. העניין הגיע לערכאות משפטיות והסתיים בפשרה במסגרתה התחייבו המשקיעים הישראלים לסגת מבקשת הפירוק, ובתמורה יוקטן היקף ההתחייבות של המשקיעים - ישראלים וזרים - לשתי הקרנות מ-120 מיליון דולר ל-80 מיליון דולר.



יתרת ההתחייבות המקורית של פולאר תקשורת, קונרס טכנולוגיות, כלל תעשיות, וכלל תעשיות אלקטרוניקה היתה כ-3.6 מיליון דולר, אולם זו הצטמצמה כאמור ל-2.5 מיליון דולר בעקבות הסכם פשרה.



מקורבים לג'רוזלם גלובל אומרים כי ההסכם מהווה תקדים חשוב המוכיח כי חוזי השקעה יש לכבד. מצד שני, ראוי לזכור כי בעקבות לחצים קודמים מצד משקיעים כבר הקטינה ג'רוזלם גלובל את היקף ההון המנוהל על ידה מ-188 ל-156 מיליון דולר. לאחר הסכם הפשרה צומצם ההון המנוהל לכ-116 מיליון דולר - או כ-60% מהיקפן המקורי של קרנות הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully