וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בתשואות על האג"ח הממשלתיות בציפייה לתחזית חיובית של הבנק הפדרלי; מדד השבבים עולה ב-1.1%

דפנה מאור

28.10.2003 / 16:47

ענקית הטבק RJR ריינולדס מזנקת ב-9.6% בעקבות מיזוגה עם חטיבה של בריטיש טובאקו; JDS יוניפייז נופלת ב-5.7%



עליות שערים נרשמות בבורסות וול סטריט לקראת החלטת הריבית של הבנק הפדרלי. השוק מצפה כי הבנק יאמר שהכלכלה נמצאת במסלול התאוששות מואץ, ויותיר את הריבית ללא שינוי. מגזר השבבים מוביל את מניות הטכנולוגיה במגמה החיובית, לאחר תחזית אופטימית לגבי מכירות השבבים העולמיות השנה.



הבנק הפדרלי צפוי להותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי בפגישתו השבוע, למרות סימנים כי ההתאוששות הכלכלית בארה"ב צוברת תאוצה. ריבית הבסיס בארה"ב נמצאת היום בשפל של קרוב ליובל, ברמה של 1%. הבנק עשוי לאותת כי הכלכלה האמריקאית נמצאת על מסלול התאוששות מהיר.



ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב עלו ב-0.8% בחודש ספטמבר, פחות מתחזיות האנליסטים לעלייה של 1.2%. אולם בניכוי הזמנות למוצרים בטחוניים, נרשמה עלייה של 2.6%, הגבוהה ביותר מאז יוני. לפי הערכות משרד המסחר של ארה"ב, נרשמה בחודש ספטמבר צניחה של 26.7% בהזמנות מהפנטגון, ובשל כך היו נתוני ההזמנות נמוכים מהצפוי. המשרד תיקן את נתוני ההזמנות לאוגוסט מירידה של 1.1% לירידה של 0.1%.



נתון נוסף הצפוי להתפרסם היום הוא מדד בטחון הצרכנים של קונפרנס בורד, הצפוי לרשום רמה של 79 באוקטובר.



לנוכח הנתונים הכלכליים החיוביים וציפיות כי בטווח הבינוני תעלה הריבית, נרשמות ירידות בשוק האג"ח הממשלתיות, והתשואות על האג"ח ל-10 שנים עולות ב-1% ל-4.306%



מניות השבבים רושמות עליות שערים, לאחר ש-TSMC, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לפי הזמנה, רשמה זינוק של פי חמישה ברווחי הרבעון השלישי. הצמיחה המהירה נרשמה הודות לביקוש הער לשבבים מתוצרתה. בנפרד דיווחה לשכת הסטטיסטיקה של איגוד המוליכים למחצה כי מכירות השבבים בעולם צפויות לעלות ב-14% השנה, יותר מתחזיות קודמות. מניית TSMC (סימול TSM) עולה ב-6.3% בוול סטריט. אינטל עולה ב-0.6%; מיקרון עולה ב-1.9%.



קדחת המיזוגים בוול סטריט נמשכת, ומוסיפה לסנטימנט המשקיעים. יצרנית הסיגריות האמריקאית ר.ג'יי ריינולדס (סימול RJR) חתמה אתמול על הסכם לרכישתם של עסקי הסיגריות והטבק בארה"ב של בריטיש אמריקן טובאקו (סימול BTI) ביותר מ-3 מיליארד דולר במזומן ומניות. בכך הגדילה את כוחה כחברה השנייה בשוק אחרי פיליפ מוריס. מניות RJR עולות ב-9.6%; בריטיש אמריקן עולה ב-10.5%.



RJR פירסמה לפני הפתיחה את תוצאותיה לרבעון השלישי. החברה רשמה הפסד נקי של 3.45 מיליארד דולר בעקבות הפרשות למחיקת סימנים רשומים של החברה והוצאות על ארגון מחדש.



ורייזון קומיוניקיישנס (סימול VZ), חברת התקשורת הגדולה בארה"ב, רשמה ירידה ברווח הנקי ברבעון השני, אך עלתה על התחזיות בזכות גידול במספר מנוייה. הרווח הנקי היה 1.8 מיליון דולר, או 64 סנט למניה, לעומת 4.4 מיליארד דולר ברבעון הקודם, בו רשמה החברה הכנסות חד פעמיות.



אנליסטים ציפו כי ורייזון תרשום רווח של 62 סנט למניה. הכנסותיה של החברה, בניכוי הכנסות מקווים שנמכרו, היו 17.16 מיליארד דולר, לעומת 17.11 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. מנייתה יורדת ב-0.5%.



יצרנית ציוד התקשורת האופטית JDS יוניפייז יורדת ב-5.7% לאחר שהודיעה על הנפקת אג"ח להמרה בשווי 400 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully