וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר מסמן עוד וי: הצלחה בהנפקה של אזורים: הכפילה היקף הגיוס ל-160 מיליון שקל

אילן מוסנאים

28.10.2003 / 17:19

החברה תיכננה לגייס 70-80 מ' ש' אולם הגדילה את היקף הגיוס לנוכח ביקושים של כ-200 מ' ש'; התשואה למוסדיים 6.3%; את הגיוס הובילו כלל חיתום, לאומי ושות' וגמול חתמים



נוחי דנקנר יכול לסמן היום וי על עוד הנפקה מוצלחת בקבוצת אי.די.בי והיום זאת חברת אזורים שהשלימה גיוס של כ-160 מיליון שקל. החברה תיכננה במקור לגייס סכום של כ-70-80 מיליון שקל, אולם ביקושים של כ-200 מיליון שקל שיכנעו את ראשיה להכפיל את היקף ההנפקה.



התשואה באיגרות החוב נקבעה ברמה של 6.3%. תשואה זאת הינה גבוהה בכ-2% ביחס לתשואה באג"ח הממשלתית הדומה אך היא נמוכה בכ-0.3% מהתשואה המקסימלית שהחברה היתה מוכנה לשלם למשקיעים. האג"ח הן בעלות מח"ם של 6.6 שנים, אך למוסדיים יש אופציה לפדות אותן במח"מ של 4.4 שנים.



נזכיר כי לקראת הגיוס חזרה חברת מעלות על דירוג A פלוס לאיגרות החוב של אזורים, שנחשב גבוה יחסית לעומת שאר המתחרות בענף הנדל"ן. אנליסט מעלות, יעקב אקילוב, ציין כי הדירוג מתבסס בעיקר על מיצובה העסקי הגבוה מהממוצע של אזורים, ובשל המנוף הפיננסי הנמוך יחסית שבו היא פועלת לעומת המתחרות בענף הנדל"ן.



מעלות הוסיפה כי במקרה של שינוי מהותי במבנה הארגוני של אזורים במסגרת ארגון מחדש של מגזר הנדל"ן של אי.די.בי, או שינוי מהותי במדיניות הדיווידנד של החברה, יחייב הדבר בחינה מחודשת של הדירוג. מעלות ציינה כי קבוצת אי.די.בי (המחזיקה ב-64% מאזורים דרך אי.די.בי פיתוח) בוחנת כיום אפשרויות שונות לבצע שינויים במגזר הנדל"ן. עם זאת מעלות מציינת כי להערכתה בטווח הזמן הנראה לעין לא צפוי שינוי ארגוני מהותי בקבוצת אי.די.בי, וזאת מסיבות טכניות, ניהוליות ובשל שיקולי מיסוי שונים.



אזורים עוסקת בייזום פרויקטים וביצועם. הפרויקטים כוללים בניית דירות למגורים, מלונות דירות, דירות נופש ובנייני מסחר שונים בישראל. בנוסף, באמצעות חברת שיכון ופיתוח עוסקת אזורים בפיתוח תשתיות לאתרי "בנה ביתך". לחברה יש כמה נכסים מניבים בישראל ופעילות בחו"ל שנעשית בעיקר באמצעות שותפים עסקיים. באחרונה החליטה החברה להגדיל את עסקיה בחו"ל כדי ליצור גיוון ולהקטין את הסיכון העסקי שלה ואת חשיפתה לשוק המקומי.



אזורים, שנסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 996 מיליון שקל, סבלה במחצית הראשונה של 2003 מנפילה של כ-47% בהכנסותיה לרמה של כ-229.8 מיליון שקל. בשורת הרווח הנקי דיווחה החברה על רווח של כ-14 מיליון שקל - נפילה של כ-57% לעומת התקופה המקבילה בה נהנתה מרווחי הון חד פעמיים של כ-14 מיליון שקל.

הגיוסים בקבוצת אי.די.בי נועדו לשיפור מצב ההון בחברות, מחזור חובות וחלוקת דיווידנדים. כך הודיעה אי.די.בי אחזקות במועד פרסום הדו"חות הכספיים של הרבעון השני על חלוקת דיווידנד בהיקף של כ-540 מיליון שקל, אי.די.בי פיתוח הודיעה על דיווידנד בהיקף של כ-250 מיליון שקל, ודסק"ש דיווחה על חלוקת דיווידנד של כ-136 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully