וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת ליפמן בנאסד"ק מתחממת: מנהלת מו"מ מתקדם עם מריל לינץ' וסיטי גרופ להובלת ההנפקה של כ-100 מיליון דולר

ניצן כהן

28.10.2003 / 17:43

הערכות: ההנפקה תצא לדרך כבר בדצמבר הקרוב; אם תצא לפועל - שווי החברה אחרי הכסף יאפשר כניסתה למדד המעו"ף; התמורה מהגיוס לא תלווה בהצעת מכר של בעלי השליטה



מאת ניצן כהן ואילן מוסנאים



ארבעה חודשים אחרי הפרסום הבלעדי ב-TheMarker, כי ליפמן בוחנת מחדש הנפקה בנאסד"ק, נראה כי החברה מעלה את העניין להילוך גבוה. ל-TheMarker נודע כי החברה מנהלת מגעים מתקדמים עם בנקאי ההשקעות מריל לינץ' וסיטי גרופ, שיובילו את ההנפקה, ככל הנראה כבר בדצמבר הקרוב. על פי ההערכות תגייס החברה סכום של 90-100 מיליון דולר.

על פי הערכות, החברה מתכננת לבצע את הגיוס בשבועות הראשונים של דצמבר ולהקדים את מועד העדכון של מדד המעו"ף (ב-15 לחודש), מה שיגביר את הסיכויים של החברה להיכנס למדד על חשבון חברת אלקו . התמורה מהגיוס תוזרם כולה לחברה, ולא תלווה בהצעת מכר של בעלי השליטה בה - מבטח שמיר וקרן פימי.



ליפמן נסחרת היום בשווי שוק של כ-1.6 מיליארד שקל, והיא מתחרה בין היתר בחברות כמו אלווריון עם שווי שוק של כ-1.79 מיליארד שקל, כור עם שווי שוק של כ-1.74 מיליארד שקל ודלק רכב עם שווי שוק של כ-1.71 מיליארד שקל.



בעקבות הגיוס בחברה, צופים כי שווי השוק שלה יקפוץ לרמה של כ-2 מיליארד שקל, כך שהיא תהיה המועמדת הבכירה להצטרף למדד המעו"ף. מקורות בשוק ציינו עוד כי החתמים של החברה מעריכים כי ההנפקה לנאסד"ק וכניסה אפשרית למדד המעו"ף יקפיצו את המניה בעשרות אחוזים.



נזכיר כי ליפמן כבר עבדה על מהלך של הנפקה בבורסת ארה"ב במהלך שנת 2000, בעת שהתכוונה לגייס בין 60 ל-70 מיליון דולר במחיר של 13-15 דולר למניה, ובהמשך אף הסכימה להפחית את היקף הגיוס ואת המחיר בעסקה לכ-30 מיליון דולר במחיר של 10.5 דולר למניה. עם זאת, המהלך לא יצא אל הפועל עקב חוסר הסכמה של החברה והחתמים על המחיר בו תונפק, ולנוכח התחלת המשבר בשוקי המניות באותה שנה. המניה נסחרה במועד הביטול של ההנפקה במחיר של 66 שקל, הנמוך בכ-55% מהמחיר בו היא נסחרת היום בבורסה.



ליפמן נסחרת היום בבורסה במחיר של 143 שקל, שמשקף לה שווי שוק של כ-1.6 מיליארד שקל, וזאת אחרי עליות של כ-84% בשנה האחרונה. לא ברור לפי איזה שווי תונפק החברה, אך נראה כי השווי בתל אביב יהווה עוגן למחיר בו תונפק בארה"ב.



קרן פימי רכשה באוגוסט 2002 את האחזקות של האחים אהרון ורמי ליפמן, ושל זאב קופף בליפמן (כ-20.4%), בעת שמחיר המניה היה כ-75 שקל, בתמורה לכ-140 מיליון שקל. מאז הרכישה דיווחה ליפמן על התרחבות מרשימה בפעילותה, והציגה שיפור ניכר בתוצאותיה. העסקה התבררה כעוד עסקה מרשימה לפימי, והיום נסחרת המניה במחיר הגבוה בכ-90% מהמחיר בו רכשה הקרן את המניות.



ליפמן פירסמה אתמול את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השלישי של 2003 ודיווחה על צמיחה של 28.5% בהכנסות לרמה של 141.9 מיליון שקל. בשורה התחתונה דיווחה החברה על גידול של 28.2% ברווח הנקי לרמה של 38.7 מיליון שקל. ב-2002 דיווחה החברה על צמיחה מרשימה של 45% במכירות לרמה של כ-410 מיליון שקל, ועל הכפלת הרווחים לרמה של כ-110 מיליון שקל.



אתמול אמר יצחק אנג'ל, מנכ"ל החברה, כי הנפקת החברה בוול סטריט נמצאת על סדר היום בעיקר לאור התעוררות השווקים הבינלאומיים. יחד עם זאת, הוא הוסיף, שאין כיום כל התפתחות בנושא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully