וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תשלם 200 מיליון דולר כדי ליישב שש תביעות ייצוגיות נוספות שהגישו נגדה מדינות בארה"ב בשם הצרכנים

סוכנויות הידיעות

28.10.2003 / 20:33

בכך מגיע לעשר מספר התביעות של מדינות שיישבה ענקית התוכנה; עדיין תלויות ועומדות נגדה תביעות של חמש מדינות



מיקרוסופט , חברת התוכנה הגדולה בעולם, הודיעה היום כי יישבה תביעות ייצוגיות שהגישו נגדה שש מדינות בארה"ב בשם הצרכנים. החברה תשלם 200 מיליון דולר בשוברי קנייה לרכישת מוצריה.



בכך מגיע מספר התביעות הייצוגיות שיישבה ענקית התוכנה במהלך השנה האחרונה לעשר, ובמסגרתן שילמה החברה סכום כולל של 1.55 מיליארד דולר. התביעות שעל יישובן הודיעה מיקרוסופט הוגשו על ידי מדינות קנזס, מחוז קולומביה, צפון קרוליינה, צפון דקוטה, דרום דקוטה וטנסי.



תביעות ייצוגיות שהגישו נגדה חמש מדינות בארה"ב בשם הצרכנים עדיין תלויות ועומדות נגד החברה.



מאז פסיקתו של שופט פדרלי באפריל 2000, לפיה מיקרוסופט התנהלה כמונופול על בסיס שליטתה בשוק מערכות ההפעלה למחשבים אישיים והפרה בכך את חוקי ההגבלים העסקיים, נאבקת החברה במבול של תביעות משפטיות שהוגשו נגדה.



בחודש ינואר שילמה מיקרוסופט 1.1 מיליארד דולר כדי ליישב תביעה ייצוגית שהגישו נגדה לקוחות ועסקים בקליפורניה. בחודש מארס שילמה מיקרוסופט 12.3 מיליון דולר בשוברי קנייה כדי ליישב תביעה ייצוגית שהגישה נגדה מדינת מונטנה, וכעבור חודש שילמה 202 מיליון דולר כדי ליישב תביעה ייצוגית שהגישה נגדה מדינת פלורידה. בחודש שעבר שילמה החברה 10.5 מיליון דולר כדי ליישב תביעה ייצוגית שהגישו נגדה לקוחות בארה"ב שקנו ממנה תוכנה באופן ישיר, ולא באמצעות קמעונאים.



ענקית התוכנה מתמודדת גם עם תביעות פרטיות שהוגשו נגדה בין הפרת חוקי הגבלים עסקיים. בחודש שעבר הסכימה החברה לשלם 23.3 מיליון דולר כדי ליישב תביעה שהגישה נגדה חברת התוכנה Be Inc בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים. בחודש מאי הסכימה מיקרוסופט לשלם 750 מיליון דולר לאיי.או.אל-טיים וורנר כדי ליישב תביעת הגבלים עסקיים בסך של מיליארדי דולרים שבה האשימה AOL את ענקית התוכנה כי היא מנצלת את כוחה בשוק דפדפני האינטרנט כדי לסלק את היריבה נטסקייפ, הנמצאת בבעלות AOL. שתי תביעות נוספות, אשר עדיין נדונות בבית משפט, הוגשו על ידי סאן מיקרוסיסטמס ובורסט.קום (Burst.com).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully