וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמץ הפרטה נוסף: האוצר יאפשר לרוכש צים לפצל אותה לשתי חברות נפרדות כדי לקדם את מכירת אחזקות המדינה

אמיר טייג

28.10.2003 / 12:32

נתניהו וליברמן הוסמכו על ידי ועדת השרים להפרטה להחליט האם לפצל את צים לשתי חברות - צים ישראל שתעסוק בהובלה לישראל וממנה, וצים בינ"ל אשר תעסוק בהובלה בין נמלי העולם



שר האוצר ושר התחבורה הוסמכו להחליט האם לפצל את פעילות חברת הספנות צים על מנת להקל על נסיון הפרטת החברה, כך החליטה היום ועדת השרים לענייני הפרטה בראשות שר האוצר. על פי החלטת הוועדה, שני השרים יחליטו האם צים תפוצל לשתי פעילויות - האחת תתרכז בהובלה של סחורות מישראל ואליה, והשנייה תתרכז בפעילות הבינלאומית של צים - שינוע סחורות בין נמלי העולם. המדינה, שמתקשה למכור את חלקה בחברת הספנות, מקווה כי הפיצול יקל עליה למכור את אחזקותיה.



לפני כחודשיים פורסם כי המדינה, באמצעות רשות החברות הממשלתיות, הזמינה עדכון להערכת השווי של חברת הספנות צים, כחלק מהליך הפרטת החברה. עדכון הערכת השווי ייעשה על ידי ארנסט אנד יאנג וא. חפץ השקעות. בידי רשות החברות קיימת הערכת שווי ישנה שנערכה בעבר על ידי שני גופים אלו. שווי החברה לפי הערכת השווי הישנה לא פורסם, אך ההערכות הן כי הוא מגיע לכ-250 מיליון דולר.



על פי הצעת השרים נתניהו וליברמן, לרוכש הפוטנציאלי יתאפשר להפריד את פעילות צים לשתי חברות. האחת תתמקד בהובלה ימית שעיקרה הסחר מישראל ואל ישראל, ותיקרא "צים ישראל". החברה השנייה תתמקד בתחום הספנות וההובלה הימית הבינלאומית, ותיקרא "צים בינ"ל". על מנת להבטיח את האינטרסים הבטחוניים החיוניים של מדינת ישראל, תוצמד מניית זהב לצים ישראל.



עוד נמסר כי על פי החלטת ועדת השרים, בכוונת רשות החברות הממשלתיות לפרסם מודעה בעיתונות הבינלאומית, המזמינה מתמודדים לרכוש את החברה.



צים מוחזקת ע"י החברה לישראל בשיעור של כ-48.9%, וכן על ידי המדינה. החברה סיימה את הרבעון השני של שנת 2003 עם רווח של כ-14.8 מיליון שקל, שיפור ניכר לעומת הפסד של כ-28.9 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל. צים דיווחה כי למרות תנאי התחרות הקשים והמצב בענף, גדלה כמות המכולות שהובילה ברבעון השני בשיעור של כ-26%, דבר שהביא לעלייה של 27% בהכנסות לכ-2.2 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully