וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים מ-MIT פיתחו מערכת שיתוף מוסיקה שלא מפרה חוקי זכויות היוצרים

סוכנויות הידיעות

27.10.2003 / 21:15

המפתח לחוקיותו של הפרויקט האוניברסיטאי החדש טמון בכך שההאזנה למוסיקה נעשית דרך הטלוויזיה ומנצל פירצה בחוק הנוגעת להבדלים בין טכנולוגיה דיגיטלית לאנלוגית



סטודנטים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) פיתחו מערכת לשיתוף מוסיקה במסגרת הקמפוס של האוניברסיטה שהשימוש בה לא יהיה כרוך בהפרת חוקי זכויות היוצרים בארה"ב וימנע מהם את החשש מפני תביעות מצד התאחדות תעשיית התקליטים של אמריקה (RIAA).



שני סטודנטים, קית וינסטיין וג'וש מנדל, אשר עומדים מאחורי פרויקט Libraries Access to Music - רשת המאפשרת לסטודנטים ליהנות ממוסיקה שמקורה ב-3,500 תקליטורים באמצעות רשת הטלוויזיה בכבלים של האוניברסיטה.



לטענתם, המערכת אינה מפרה את חוקי זכויות היוצרים בתחום המוסיקה ואינה מחייבת תשלום תמלוגים משום שהשמעת המוסיקה נעשית לציבור הרחב. תעשיית המוסיקה טרם התייחסה למערכת החדשה, אולם מספר מומחי משפט טוענים כי המערכת ממחישה עד כמה מסורבלים הפכו חוקי זכויות היוצרים בארה"ב.



מהפכת שיתוף קבצי המוסיקה דרך האינטרנט החלה אף היא במקור בקמפוסים של אוניברסיטאות ארה"ב, בהם חיבורי אינטרנט מהירים ואוכלוסיה חובבת מוסיקה יצרו את התנאים להצתת המהפכה.



וינסטיין, בוגר לימודי מדעי המחשב והנדסת אלקטרוניקה, הגדיר את המערכת החדשה כ"סוג חדש של ספריה". עוד הביע את תקוותו כי היא עשויה להפוך לתחליף חוקי למערכות שיתוף קבצים המפרות זכויות יוצרים.



המפתח לחוקיות הפרויקט החדש טמון בכך שההאזנה למוסיקה נעשית באמצעות הטלוויזיה. הפירצה בחוק, שהופכת את המערכת לחוקית, אמר וינסטיין, נובעת במידה רבה מההבדל שבין טכנולוגיה דיגיטלית לאנלוגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully