וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט לא עוצרת: יום שני של עליות

סופי שולמן

28.10.2003 / 23:51

נאסד"ק הוסיף 2.6%. דאו ג'ונס טיפס ב-1.5%. ויריאנט קפצה ב-22% בעקבות הדו"חות. אמדוקס עלתה ב-6%

השבוע האחרון של אוקטובר החל אמש במגמה חיובית והחגיגה נמשכה גם היום. המדדים המובילים רשמו עליות על רקע נתוני מקרו מעודדים ודו"חות כספיים טובים של חברות גדולות. לקראת סיום המסחר הוסיף דלק לעליות גם יו"ר פדרל ריזרב האמריקאי, אלן גרינספאן, כאשר הותיר את הריבית הבין בנקאית על כנה ברמה של 1%, אך ציין כי ישנם סימנים ראשוניים לשינוי כיוון חיובי בכלכלה האמריקאית.

את מדד נאסד"ק, רווי מניות הטכנולוגיה, חיזקו בעיקר מניות של חברות שפעילותן קשורה בשבבים ואלקטרוניקה. נאסד"ק הוסיף 2.6% וסיים את היום ברמה של 1,932 נקודות. גם מניית ביוג'ן תרמה לאווירה החיובית עם פרסום תוצאותיה העסקיות שהצביעו על עלייה של 31% ברווחיה.

מדד דאו ג'ונס טיפס ב-1.5% לרמה של 9,749 נקודות לאחר פרסום קריאת מדד אמון הצרכנים שהצביעה על שיפור גדול מהצפוי.

המשקיעים שאבו עידוד גם מהתעוררות בשוק המיזוגים והרכישות. ג'יי.אר. ריינולדס, יצרנית הטבק האמריקאית השנייה בגודלה הודיעה על כוונתה לרכוש את בריטיש אמריקן טבקו, השלישית בגודלה בארה"ב, כדי לחזק את מעמדה מול פיליפ מוריס. הודעה זו באה בהמשך לכוונתו של בנק אוף אמריקה לרכוש את בנק פליט בוסטון ב-47 מיליארד דולר. עד כה בוצעו באוקטובר מיזוגים ורכישות בהיקף של 156 מיליארד דולר, קפיצה של 66% לעומת ספטמבר וזהו השווי הגדול ביותר מאז יולי 2001.

גם מרבית המניות הישראליות נהנו מיום מסחר חיובי. בקרב הכבדות בלטה אמדוקס (DOX:NYSE) שרשמה עלייה של 6% למחיר של 20.4 דולר. החברה הודיעה על השלמה מוצלחת של הטמעת מערכות CRM ב-UTA טלקום, אחת מספקיות התקשורת המובילות באוסטריה שלה יותר מ-520 אלף מנויים עסקיים ופרטיים.

צ'ק פוינט (CHKP:NASDAQ) הוסיפה 3% למחיר של 17.3 דולר וקומברס (CMVT:NASDAQ) עלתה ב-4% למחיר של 17.9 דולר. מרקורי (MERQ:NASDAQ) הסתפקה בעלייה של 3% לרמה של 47.1 דולר. טבע (TEVA:NASDAQ) המשיכה להתאושש והגיעה למחיר של 59 דולר בעקבות עלייה של 3% אף היא.

ואולם, את ההצגה האמיתית גנבה מניית ויריאנט (VRYA:NASDAQ) שניתרה ב-22% בעקבות פרסום הדו"חות הכספיים של החברה. מפתחת התוכנות לניהול מערכי שירות בארגונים דיווחה על הכנסות של 3.4 מיליון דולר, צמיחה של 26% בהשוואה לרבעון הקודם. במקביל, הציגה ויריאנט איזון תפעולי ורווח סמלי בשורה התחתונה לראשונה בתולדותיה. המניה, שלרוב אינה מרכזת עניין רב, נסחרה במחזור גבוה והגיעה למחיר של 4.5 דולרים, המשקף שווי של 15 מיליון דולר לחברה.

גם נור (NURM:NASDAQ), שפירסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון השלישי אתמול, המשיכה לרכז את תשומת לב המשקיעים. המניה רשמה עלייה של 7% במחזור גבוה מהרגיל והגיעה למחיר של 1.3 דולר. הסיבה לעלייה קשורה בהתאוששות מסויימת ששידרו הדו"חות של נור ובעיקר התחזית לאיזון ברבעון הרביעי שנראית ממשית.

למפרסמות התוצאות אמורה להצטרף גם לומניס (LUME:NASDAQ) לאחר סיום המסחר. מנייתה החבוטה של החברה נסחרה בעלייה של 5% בהמתנה לפרסום הדו"חות שצפויים להצביע על הכנסות של 65 מיליון דולר והפסד של 47 סנט למניה. בתום המסחר נשקה מניית לומניס ל-2 דולרים.

מניית צורן (ZRAN:NASDAQ) התאוששה מעט מהנפילה החדה שבאה בעקבות מתן תחזיות מאכזבות לרבעון הרביעי של 2003 בסוף השבוע האחרון. נראה כי יצרנית השבבים למכשירי DVD ולמצלמות דיגיטליות מתקשה לעכל את חברת Oak שאת רכישתה השלימה במהלך הרבעון השלישי. מניית צורן הוסיפה 5% ועצרה במחיר של 16.4 דולר בתום המסחר.

חוזים בשווי 850 אלף דולר לארוטק

בין המניות שבלטו בתנועות חדות הצטיינה ארוטק (ARTX:NASDAQ) שקפצה ב-13% ל-1.8 דולר. החברה דיווחה כי החברה הבת שלה בשם MDT קיבלה באחרונה חוזים בשווי של 850 אלף דולר לחימוש כלי רכב צבאיים. כמו כן הודיעה ארוטק על כך שהיא הגדילה באחרונה את אחזקתה ב-MDT ל-75.5%. ארוטק עצמה, הידועה בשמה הקודם כאלקטריק פיול, נסחרת כיום בשווי שוק של 73 מיליון דולר.

בקרב המניות הקטנות שרשמו עליות נאות בלטו גם קומטאץ' (CTCH:NASDAQ) שזינקה ב-7% לרמה של 1.3 דולר ופארמוס (PARS:NASDAQ) שממשיכה במסע שלה צפונה. המניה הוסיפה 5% ונעלה את המסחר במחיר של 3.9 דולרים.

מניית אם-סיסטמס (FLSH:NASDAQ) זכתה לתשומת לב רבה מצד גופי השקעה ישראליים, אם כי מסקנותיהם היו מפתיעות למדי. בעוד שאנליסטים בבנק אגוד שניתחו את החברה הגיעו למסקנה כי מחיר המניה שלה גבוה מדי ועל כן יש למכור אותה, אנליסטים באילנות בטוחה סבורים בדיוק להיפך.

גם הם, כמו בבנק אגוד החזיקו עד היום בהמלצת "החזק" על אם-סיסטמס, ואולם לאור ביצועי החברה החליטו להעלות את ההמלצה ל"קנייה" מתוך ציפייה לצמיחה מהירה בעתיד. מניית החברה המשיכה ליהנות מסנטימנט חיובי וטיפסה ב-5% למחיר של 20.2 דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully