וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורדן טכנולוגיות תבצע בספטמבר 2001 קידוח נוסף ברישיון שקמה

5.3.2001 / 17:33

מנכ"ל החברה: "הבעיה שהיתה בקשר לקידוח נפתרה; הקידוח ייעשה בתעלה המשותפת לתגליות הגז של בריטיש גז וים תטיס"

אלי דניאל
ltpgt
חברת נורדן טכנולוגיות , הנמצאת בשליטת דניאל (אלרגנד) אלמוג, הודיעה היום כי חתמה על הצעת חברת Atwood Oceanies להפעלת אסדת הקידוח Southern Cross בקידוח מבנה Prospect A, שאותר ע"י חברת בריטיש גז בחודש אפריל 2000 ברישיון שקמה.
lt/pgt

ltpgt
הקידוח יבוצע בספטמבר 2001 והניהול הטכני שלו נמסר לחברה אנגלית שניהלה את הקידוחים המוצלחים של בריטיש גז במימי עזה.
lt/pgt

ltpgt
יש לציין כי לפני כשבועיים דיווחה החברה כי בריטיש גז הפסיקה את המו"מ עימה בנוגע לחתימת ההסכם לקידוח זה. החלטת בריטיש גז נומקה בכך שלא עלה בידה לגייס את הכספים הדרושים לקידוח, כמו גם בהתפתחויות האחרונות בשוק הגז הטבעי בישראל.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, בריטיש גז הבטיחה את עזרתה לצורך מימוש הקידוח. עמדת בריטיש גז היתה שונה מזו של קבוצת E.E.M - שותפתה של בריטיש גז בחיפושי הגז שערכה מול חופי עזה, הכוללת את כלל תעשיות 608018-MRQ, דור כימיקלים והמפעלים הפטרוכימיים .
lt/pgt

ltpgt
מנכ"ל החברה, דניאל אלמוג, מסר ל-TheMarker.com כי "הבעיה שהיתה בקשר לקידוח - נפתרה. הקידוח יתבצע לעומק של כ-1,800 מטר, במרחק של כ-11 ק"מ מערבית לחוף אשקלון. הקידוח ייעשה בתעלת 'אפיק', המשותפת לתגליות הגז של בריטיש גז וים תטיס. מדובר באתר בו ביצענו בסוף שנת 1995 שני קידוחים בקרבת החוף, והחלטנו לשוב אליו לאור תגליות הגז".
lt/pgt

ltpgt
נורדן טכנולוגיות עוסקת בעבודות קבלניות, בהקמה ובשיפוץ של תחנות כוח עבור חברת החשמל ורשות שדות התעופה, ובאחזקת מתקני זיקוק. הפרויקט המרכזי שלה בשנת 2000 היה הקמת תחנת הכוח לטרמינל החדש של נתב"ג 2000.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן, החברה קיבלה מעמד של חברת דלק, כך שהחלה לרכוש דלקים ישירות מבתי הזיקוק לצריכה עצמית וללקוחותיה. בנוסף, לחברה פעילות בייצור חשמל וייצור CO2 באמצעות החברה הבת נורדן אנרגיה, ופעילות בתחום חיפושי הנפט.
lt/pgt

ltpgt
מניית החברה נסחרת בתל אביב לפי שווי 62 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2000 הסתכמו הכנסות החברה בכ-45.2 מיליון שקל - גידול של כ-47% לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה הרוויחה החברה בתקופה זו 136 אלף שקל - ירידה של כ-87% לעומת הרווח הנקי בתקופה המקבילה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully