וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקסוס מחקה השקעות בשווי 13 מיליון דולר וההפסד למניה עלה ל-65 סנט ברבעון

2.3.2001 / 19:07

מכירות החברה ברבעון הרביעי קפצו ב-480% לעומת הרבעון המקביל - ל-2.9 מיליון דולר

גיא ימין
ltpgt
חברת נקסוס , ספקית מערכות איתור מוצרי תקשורת סלולרית, פירסמה את דו"חותיה הכספיים. נקסוס הציגה אומנם עלייה בהכנסות הרבעוניות והשנתיות, אך השורה התחתונה מצביעה על גידול בהפסדים.
lt/pgt

ltpgt
החברה רשמה הפסד נקי של 14.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי, או הפסד של 65 סנט למניה, לעומת הפסד נקי של 3.7 מיליון דולר השקול להפסד של 28 סנט, ברבעון המקביל.
lt/pgt

ltpgt
נשאלת השאלה - ממה נובעת העלייה החדה בהפסד למניה? ובכן, בנקסוס החליטו כנראה "לנקות אורוות" לקראת השנה הפיסקלית הנוכחית, וזו הסיבה להוצאה חשבונית חד פעמית בסך 13 מיליון דולר שרשמה החברה ברבעון הרביעי, בשל מחיקת השקעות בחברות אחרות.
lt/pgt

ltpgt
מחיקה הזו היא עצומה ביחס להיקף הפעילות של נקסוס, והיא מהווה יותר מפעמיים ההכנסות של החברה ב-2000 כולה. הסיבה למחיקה, אומרים בהנהלת נקסוס, היא נקיטה בגישה שמרנית, המתחייבת מההאטה בשוק התקשורת הגלובלי.
ltbrgt
lt/bgtנקסוס מחקה והדו"חות של בי.וי.אר נפגעוltbgt
בין הנפגעות מהמחיקה הזו נמצאת גם בי.וי.אר טכנולוגיות , חברת אחזקות לחברות היי-טק, המחזיקה ב-25% מנקסוס. החברה דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות העגומות לשנת 2000 ותלתה אותן, בין היתר, בתוצאות של נקסוס. ההפסד הנקי של בי.וי.אר ב-2000 הגיע ל-4.8 מיליון דולר, או הפסד של 50 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 14.8 מיליון דולר, או רווח של 1.63 דולרים למניה, בשנת 1999.
lt/pgt

ltpgt
בתגובה לדו"חות אמרו בנקסוס כי הם מרוצים מהגידול במכירות. ואכן, שורת ההכנסות מצביעה על עלייה של 480% בהכנסות בין הרבעונים - ל-2.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2000, לעומת הכנסות של 0.5 מיליון בלבד ברבעון המקביל. בהתעלם מההוצאה החד פעמית, ניכר שיפור גם בשורת הרווח למניה, כשברבעון הרביעי החברה מדווחת על הפסד של 6 סנט בלבד, לעומת הפסד של 27 סנט ברבעון המקביל.
ltbrgt
lt/bgtעלייה בהיקף הפעילות בדרום אמריקהltbgt
הדו"חות משלבים את הפעילות של שתי היחידות בנקסוס. האחת, חטיבת ה-AVL - Automatic Vehicle Location, המפתחת, משווקת ומוכרת מערכות תקשורת אלחוטית דו-כיוונית אוטומטיות לאיתור רכבים ויישומי אבטחה אחרים. השנייה, שהיא למעשה חברה בת של נקסוס בשם נקסוס דטה, פועלת בתחום ה-AMR - Automatic Meter Reading, כלומר, קריאת מונים אוטומטית (כמו מים, חשמל וגז).
lt/pgt

ltpgt
במהלך החודשיים הראשונים של השנה דיווחה נקסוס על שני חוזים בשווי כולל של כ-3 מיליון דולר עם חברות דרום אמריקאיות לפיתוח מערכות איתור הרכבים שלה. שלמה סדובסקי, נשיא ומנכ"ל נקסוס, אמר בתגובה לתוצאות היום, כי הוא מצפה לגידול גם במכירות מוצרי ה-AMR של החברה לשוק הדרום אמריקאי במרוצת 2001.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully