וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלומון סמית ברני: קשה לקבוע אם מניות חברות התוכנות לארגונים הגיעו לשפל; בטוחים לגבי מרקורי

2.3.2001 / 10:20

מאמינים שמרקורי תצליח לעקוף את תחזיותיהם לרבעון הראשון, וקובעים שהיחס בין המכפיל שלה לצמיחה הוא מצוין

גתית פנקס
ltpgt
"שאלו אותנו האם מניות החברות שמוכרות תוכנות לארגונים הגיעו לשפל", אומרים בסלומון סמית ברני, "ואנחנו מאמינים שהתשובה לכך היא שיחס של 1 בין המכפיל של החברה ובין שיעור הצמיחה שלה (PEG) בהחלט נשמע כמו קו תחתית ריאלי", הם עונים.
lt/pgt

ltpgt
לצורך בדיקת התחום הם מחלקים את מניות חברות ה-B2B לשלוש קטגוריות: חברות שהם חושבים שיצליחו לעקוף את התחזיות לרבעון הראשון, כאלה שיקלעו בדיוק לתחזיות, וכאלה שהם זהירים לגביהן ואינם מעריכים שיצליחו כלל לפגוש את ההערכות.
lt/pgt

ltpgt
האנליסט גרטכן טיגרדן מתייחס בדו"ח אף לחברת מרקורי הישראלית, המפתחת כלים לבדיקות של יישומי אינטרנט ומסחר אלקטרוני, ופועלת בשוק בדיקת העומסים באתרי אינטרנט.
lt/pgt

ltpgt
"אנחנו מאמינים שמרקורי תצליח להשתחל לקבוצה הראשונה", אומר טיגרדן, "בין השאר, מאחר ויש לה PEG של 1.7". יחד איתה, הם מעריכים כי שתי חברות נוספות יוכלו לעשות זאת - BEA מערכות (סימול BEAS) וחברת I2 טכנולוגיות (סימול ITWO) .
lt/pgt

ltpgt
בקבוצה השנייה - עדיין מועדון יחסית מכובד בזמנים כאלה - מכליל טיגרדן את החברות קומרס וואן (סימול CMRC), ואת אורקל 10003603-MRQ, וזאת למרות שה-PEG שלהן הוא דווקא גבוה - 4.1 ו-1.4, בהתאמה. האנליסט מציין כי לגבי החברות אריבה (סימול ARBA) וטיבקו (סימול TIBX) אין הוא בטוח כלל כי יצליחו להציג ברבעון הקרוב תוצאות פיננסיות שיקלעו לתחזיות.
ltbgt
סלומון: מרקורי תדווח על רווח של 17 ס' למניה ברבעון הראשון
lt/bgt
כאמור, הקו התחתון הנחשב לסביר בעיני סלומון סמית ברני הוא יחס בין מכפיל לצמיחה של 1.
lt/pgt

ltpgt
בעת כתיבת הדו"ח מחיר המניה של מרקורי היה כ-63 דולר, ואם נניח PEG של 1 לחברה, הרי שמחיר המניה יכול להידרדר עד ל-37.2 דולר - ועדיין מרקורי תצליח להישאר ב"תחום הבטוח". תסריט שכזה לא צפוי כלל לקרות, ומחיר היעד הממוצע שמציבים למניה בתי ההשקעות הוא 120 דולר.
lt/pgt

ltpgt
את המסחר פותחת היום המניה במחיר של 59 דולר - מרחק של כ-65% מרמות השיא שלה. שווי השוק של החברה היום הוא כ-4.3 מיליארד דולר, ובחמשת החודשים האחרונים היא הספיקה לאבד 70% מערכה, מרמת שיא ששיקפה לחברה שווי שוק של יותר מ-13 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
"אנו מרגישים בנוח עם תחזית רווח של 17 סנט למניה עבור מרקורי לרבעון הראשון של השנה", אומרים בסלומון סמית ברני. למרות ההאטה בכלכלה האמריקאית, מאמין האנליסט כי חלק מן החברות המספקות תוכנות לארגונים גדולים יצליחו לצמוח, אך הוא מציין כי הביטחון שלו לגבי השוק כולו במחצית הראשונה של 2001 הוא נמוך.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully