וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון הפועלים אישר רכישת חלקו של אס.אי.בי בבנק קונטיננטל תמורת 54 מיליון שקל

ניצן כהן

29.10.2003 / 9:30

פעילות בנק קונטיננטל תמוזג במלואה לפעילות בנק הפועלים; רכישת חלקו של השותף השוודי בוצעה לפי הונו העצמי של בנק קונטיננטל - כ-150 מיליון שקל



דירקטוריון בנק הפועלים אישר אתמול את רכישת חלקו של בנק אס.אי.בי השוודי בבנק קונטיננטל הישראלי. עם השלמת העסקה, שעדיין דורשת אישור הפיקוח על הבנקים, תמוזג פעילותו של הבנק לתוך פעילות בנק הפועלים במלואה.



הונו העצמי של בנק קונטיננטל מסתכם בכ-150 מיליון שקל ושימש העוגן לקביעת מחיר העסקה. בסופו של דבר אישר דירקטוריון בנק הפועלים רכישת חלקו של הבנק השוודי, כ-37% ממניות קונטיננטל, תמורת כ-54 מיליון שקל.



המו"מ לרכישת חלקו של אס.אי.בי השוודי בקונטיננטל החל לפני חודשים רבים בעקבות החלטה אסטרטגית שקיבל בנק הפועלים למזג לתוכו פעילות של בנקים קטנים. את ההחלטה הוביל מי שכיהן אז כמנכ"ל בנק הפועלים ויו"ר קונטיננטל, עמירם סיון ז"ל, אולם הוא לא הבשיל לידי סיכום בעקבות מחלוקת סביב המחיר. מחלוקת נוספת בין בנק הפועלים ואס.אי.בי היתה סביב הצורך בהזרמת כספים לקונטיננטל בעקבות ירידה ממגבלות ההון העצמי שקבע בנק ישראל. הירידה ממגבלות ההון העצמי נגרמה לאחר הקריסה של קבוצת פלד גבעוני, לה העניק הבנק אשראי נדיב של כ-190 מיליון שקל.



בנק קונטיננטל סיים את שנת 2002 בהפסדים של 110 מיליון שקל, אולם מצבו ב-2003 השתפר כשברבעון השני של השנה הציג רווחים של מיליון שקל לאחר הפסדים של 13 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully