וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: לאחר 4 ימי ירידות - מניות הבנקים משכו את המעו"ף לעלייה של כ-0.7%

5.3.2001 / 18:25

מחזור המסחר נמוך - 142 מיליון שקל; התאוששות בקבוצת אי.די.בי ובמניות הדואליות

אילן מוסנאים
ltpgt
לאחר מספר ימים של ירידות שערים חדות, שב היום הצבע הירוק לשלוט. המדדים המובילים סיימו את המסחר בעליות קלות, תוך מחזור נמוך של 142 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
המסחר היום היה הפכפך והמדדים שינו מגמה מספר פעמים. המסחר נפתח בעלייה מפתיעה של כ-1% במדד המעו"ף, אולם מהר מאוד המדדים נחלשו ונסחרו בעליות מתונות של כ-0.5%.
lt/pgt

ltpgt
המהפך הראשון התחולל בסביבות השעה 11:00, כשהמדדים עברו לפרק זמן של מספר דקות לירידות מתונות, אולם אחרי כעשר דקות העליות התחדשו. מעט לפני השעה 12:00 עברה הבורסה לירידות והמעו"ף הגיע עד לשפל של 445.96 נקודות בירידה של 0.55%.
ltbrgt
lt/bgt הפעילים עוברים מחברות האחזקה אל מניות הפיננסיםltbgt
מדד המעו"ף עלה היום ב-0.73% לרמה של 451.69 נקודות, ומדד ת"א 100 עלה ב-0.33% לרמה של 438.61 נקודות. לעומתם מדד התל-טק, שאמור להיות המושפע ביותר מהנאסד"ק, נסגר בירידה של 0.44%.
lt/pgt

ltpgt
פעילים בשוק ציינו כי מה שבלט היום (ובעצם בכל התקופה האחרונה) הם המחזורים האפסיים, והירידות החדות במניות חברות האחזקות. הפעילים ציינו כי בימים האחרונים אנו עדים למגמה של מימושים בחברות האחזקות ומעבר אל מניות הפיננסים (בנקים וחברות ביטוח), כשגם מניות הנדל"ן מתחילות לעורר עניין.
lt/pgt

ltpgt
הפעילים העריכו כי למרות התיקון הערב, השוק ימשיך לרדת בימים הקרובים, זאת בעיקר לאור החשש מאירועי פח"ע שייאלצו את ממשלת ישראל להגיב, ושעשויים לגרור את האזור לעימות חריף.
ltbrgt
lt/bgt פעילות ערה בבנקיםltbgt
בנוסף, הפעילים הדגישו כי גם העליות הנוכחיות בנאסד"ק לא מהוות אינדיקציה לשום דבר, ואף אחד לא יודע כיצד יסתיים היום המסחר בנאסד"ק, קל וחומר, לאיש אין מושג לגבי המגמה בתקופה הקרובה.
lt/pgt

ltpgt
מניית בנק לאומי ריכזה היום את המחזור הגבוה בבורסה - 16.5 מיליון שקל ועלתה ב-0.3%, לאחר שבמהלך המסחר כבר עלתה ביותר מ-1%. אל לאומי הצטרפו גם מניית בנק הפועלים 662577-MRQ ומניית בנק מזרחי , ולמרות שנסחרו מרבית היום בירידות, סיימו את המסחר באווירה חיובית כשמניית הפועלים עולה ב-0.9% ומניית מזרחי מטפסת ב-1.7%.
lt/pgt

ltpgt
המניות הדואליות התחזקו לקראת תום המסחר ומניית טבע נסגרה בעלייה של 0.6% במחזור של 10 מיליון שקל, מניית מתב , שרשמה מרבית היום ירידות, ננעלה בעלייה של 0.9% ומניית נייס עלתה ב-1.4% במחזור של 4 מיליון שקל.
ltbrgt
lt/bgtההאטה ביבוא המכוניות בפברואר מפילה את דלק רכבltbgt
הצפי לפתיחה חיובית בנאסד"ק עזר גם לקבוצת אי.די.בי להתאושש אחרי ירידות חדות במשך רוב שעות היום. מניית דסק"ש ננעלה בירידה מתונה של 0.9% במחזור של 6 מיליון שקל, וכלל תעשיות ירדה בשיעור של 1.7%. אי.די.בי פיתוח ירדה ב-0.2%, ואילו אי.די.בי אחזקות 736579-MRQ סיימה בעלייה של 0.9%.
lt/pgt

ltpgt
מניית דלק רכב איבדה 4% במחזור של מיליון שקל. אתמול ירדה מניית החברה, יבואנית מזדה ופורד בישראל, ב-2.2%, בעקבות פרסומים לפיהם חלה בפברואר ירידה של 15% במספר המכוניות המיובאות לארץ.
lt/pgt

ltpgt
מניית סאיטקס סיימה בעלייה של 2% במחזור של מיליון שקל. אתמול נודע כי החברה המוחזקת אפיריון (16%), שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת הדפסה מהירה בצבע מלא ובקצבים תעשייתיים על מגוון מצעים, גייסה 5 מיליון דולר מהתאגיד היפאני טויו. עוד נודע אתמול כי הגיוס הזה הינו חלק מגיוס גדול יותר של 25 מיליון דולר (לפי שווי של 100 מיליון דולר) שהחברה מקווה להשלים בחודשים הקרובים.
ltbrgt
lt/bgt הצעת רכש למניות עוף טנאltbgt
מניית יסקל נסגרה ללא שינוי במחזור של 80 אלף שקל. אתמול מסרה החברה כי בעלי השליטה במניותיה מנהלים מגעים למכירת אחזקותיהם לחברת חייל שבשליטת יוסי מימן ורפי פלד. העסקה, אם תצא אל הפועל, תתבצע במחיר של 65.6 שקל למניה, הגבוה בכ-80% ממחירה בבורסה, ובנוסף בכוונת הצדדים להגיש הצעת רכש ל-10% ממניות החברה שבידי הציבור. מניית חייל יורדת כעת ב-3.3% במחזור נמוך.
lt/pgt

ltpgt
נמשך גם גל הצעות הרכש בבורסה, והיום מניית עוף טנא היא התורנית. המניה נסגרה ללא שינוי למרות שבעלי השליטה בחברה (חברת מאיר עזרא), הגישו הצעה לרכישת מניות הציבור במחיר של 4.8 שקלים – גבוה בכ-10% ממחיר המניה בבורסה. ייתכן שהמשקיעים לא הספיקו להגיב להצעה (שהגיעה לקראת סוף המסחר), או שבעיני המשקיעים ההצעה אינה מספיק אטרקטיווית.
lt/pgt

ltpgt
מניית מהדרין בלטה היום עם עלייה של 7.8%. העלייה הינה מפתיע מפני שאתמול נפלה החברה ב-6.4% לאחר שפירסמה דו"חות חלשים לשנת 2000, בה רשמה הפסד של 25 מיליון שקל לעומת רווח של 12.3 מיליון שקל ב-1999. גם בשורת ההכנסות נרשה ירידה והם הסתכמו ב-197.5 מיליון שקל, לעומת 223 מיליון שקל ב-1999.
lt/pgt

ltpgt
עוד בלטה היום מניית ארט אין , שקפצה ב-16% במחזור דל של 17 אלף שקל. החברה מסרה הבוקר כי חתמה על הסכם עם בנק איטלקי להקמת אתר מכירות משותף באיטליה בהשקעה של 5 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
מתוך סכום זה ישקיע הבנק האיטלקי 3.9 מיליון דולר בהקמה, וארט אין תעביר למיזם ציוד וטכנולוגיה בשווי של 1.1 מיליון דולר. בנוסף אמורה החברה לספק למיזם שירותי הקמה ותמיכה תמורת כמיליון דולר לשנה בשלוש השנים הקרובות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully