וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור כימיקלים תובעת 4.4 מיליון שקל מבסס"ח

אסף ברגרפרוינד

29.10.2003 / 10:49

בתביעה נטען שחטיבת הפלסטיקה של דור שמה דגש על כיבוש נתח שוק ולא הקפידה על מעקב אחר תשלומי לקוחות והיה זה מתפקידה של חברת הביטוח להעריך הסיכון הצפוי מכל לקוח



חברת דור כימיקלים הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 4.4 מיליון שקל נגד חברת הביטוח ב.ס.ס.ח - החברה הישראלית לביטוח אשראי, המתמחה בסיכוני סחר חוץ. בתביעה נטען כי חברת הביטוח מסרבת לשלם פיצוי המגיע לדור במסגרת פוליסת הביטוח שנחתמה בין הצדדים. מדובר בפוליסה שאמורה לכסות את ההפסדים שנגרמו לדור מיצוא סחורות לחברות באיטליה שקיבלו את הסחורה אך לא שילמו את תמורתה.



הרקע להגשת התביעה הוא כמה עסקות שביצעה חטיבת הפלסטיקה של החברה בשנים 2000-'99 עם חברות איטלקיות. החטיבה שהחלה לפעול ב-99' מייצרת ומייצאת יריעות פולפרופילים. במסגרת פעילות היצוא שלה חתמה עם ב.ס.ס.ח על פוליסת ביטוח אשר נועדה לבטח את ההפסדים שעלולים להיגרם לה כתוצאה מסיכונים מסחריים הכרוכים ביצוא הסחורות.



בתביעה נטען כי חטיבת הפלסטיקה נדרשה בליווי הדוק יותר מהרגיל מצד חברת הביטוח, שכן כחברה חדשה היא שמה דגש על כיבוש נתח שוק והשגת דריסת רגל בשוק העולמי. לכן, לדבריה, לא הקפידה על הגבייה והמעקב אחר ביצוע תשלומים על ידי הלקוחות. לטענתה, חברת הביטוח היתה אמורה לקבוע לגבי כל אחד מהלקוחות את סכום החשיפה המרבי ואת תנאי התשלום. תפקידה של חברת הביטוח, הוסיפה, היה להעריך את הסיכון הצפוי מכל לקוח שאושר על ידה. דור כימיקלים ציינה כי ייחסה חשיבות רבה לפוליסת הביטוח, ואישורה של חברת הביטוח היה שיקול חשוב בהתקשרות עם הלקוח.



עדיין לא הוגש כתב הגנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully