וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההובלה על תחום התקשורת עברה מארה"ב לאירופה

ערן גבאי

29.10.2003 / 12:54

כך עולה מנתוני דלויט ב-2000-2003. בתוך שלוש שנים איבד שוק הטלקום העולמי כ-69% מערכו. בתחילת 2002 היוותה אירופה כ-31% ממדד הטלקום העולמי וכעת הגיעה לכ-46%


שוק הטלקום העולמי איבד מערכו 68.7% בין השנים 2000-2003. על פי חלוקה לאזורים הצטמק שוק הטלקום האירופי ב-66.7%, השוק האמריקאי ב-73.1% והשוק של אסיה פאסיפיק איבד 69.5% מערכו, כך עולה ממחקר של חברת הייעוץ וראיית החשבון העולמית דלויט.

מדד הטלקום של דלויט (Deloitte Telco Index) נמדד בין השנים 2000-2003 (ינואר 2000-יולי 2003) ומורכב מדירוג שווי השוק של חברות הטלקומוניקציה החשובות באירופה, צפון אמריקה ואסיה פאסיפיק.

המדד מצביע על כך שהובלת תחום התקשורת עברה בשנים האחרונות מארה"ב לאירופה. בעוד שבשנת 2000, עם תחילת המחקר, היוותה אירופה פחות משליש מערך המדד, עם נתח של 31%, הרי שביולי 2003 היא שיקפה כמעט מחצית ממנו עם 46%. לעומת זאת, נתח השוק של החברות האמריקאיות במדד הצטמצם מ-45% ב-2000 ל-30% ב-2003. חלקה של אסיה פאסיפיק נותר בעינו ועומד על 24%.

את הצמיחה הגבוהה ביותר בהכנסות מציגות חברות מאסיה פאסיפיק עם גידול של 15%, לעומת גידול של 12% בהכנסות של החברות האירופיות וירידה של 13% בהכנסות החברות האמריקאיות. דלויט מעריכה שהמדד ימשיך לעלות.

לטענת דלויט, ערך המניות של חברות הטלקום האירופיות ממשיך להתייצב, הודות לצעדי ארגון מחדש שערכו החברות, המשתקפים במחירי המניות. הירידות שנצפו בשווקים האירופיים במהלך שלוש השנים האחרונות התמתנו בהשוואה לשוק האמריקאי, היות שהחברות האירופיות השכילו ליישם מהלכי הפחתת גירעונות/חובות ושיפור עקבי בנזילות, באופן המהיר ביותר ביחס לחברות אחרות.

למרות שינויים רגולטוריים מואצים, שהנהיג האיחוד האירופי בתקופה הנמדדת, מצא המחקר כי החברות לא איבדו את בסיס הלקוחות ושמרו על נתח השוק שלהן. דלויט צופה שיפור בתזרימי המזומנים של החברות, הודות לירידה בלחצים הנובעים מהתחרותיות בשוק הטלקום, שגורמת להקטנת ההשקעות. דלויט מעריכה כי השיפור בתזרימי המזומנים ישמש לכיסוי הגירעונות ויתרום לצמיחה הפיננסית של החברות.

וודאפון (Vodafone) היא החברה שמובילה את המדד העולמי והשיגה את ה-CAGR (שיעור צמיחה שנתי מצטבר) הגבוה ביותר במשך כל שלוש השנים, בהשוואה לכל מפעילה אחרת. מובילותה, קובעים בדלויט, היא תוצאה של הגדלת בסיס המנויים של החברה בעקבות שורת רכישות שביצעה. וודאפון היא גם בעלת ערך השוק הגבוה ביותר במדד: ביולי 2003 נאמד שווייה ב-130 מיליארד דולר.

לדברי יגאל בריטמן, יו"ר ומנהל עסקים ראשי של דלויט בריטמן אלמגור וראש תחום ההיי-טק העולמי בדלויט, התאוששות שוק הטלקום האירופי נעוצה בתהליך ארגון מחדש שערכו החברות, על ידי מכירת השקעות קטנות ונכסים שאינם מרכזיים, סגירת עסקים שאינם מניבים תשואות ובחינה מחדש של האסטרטגיה.

לדבריו, חמש החברות המובילות את האינדקס הכללי: Vodafone, NTT Docomo, Verizon Communications, Nokia, ו-SBC הן לרוב ספקיות, בעוד שבעבר הובל המדד על ידי יצרניות ציוד אמריקאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully