וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההקלות שנתן צה"ל לפורשיו: מס הכנסה מוציא שומות ודרישות להגשת דו"חות לאלפים מפורשי מערכת הביטחון

ניצן כהן

29.10.2003 / 13:19

כך נודע ל-TheMarker; מהלך זה בא לאחר שהמגעים בין נציבות מס הכנסה לראשי מערכת הביטחון לא התקדמו; מדובר במסים שהוערכו במס הכנסה בעשרות מיליוני שקלים



מס הכנסה החל בימים האחרונים להוציא דרישות תשלום, שומות ודרישות להגשת דו"חות לאנשי קבע, אזרחים עובדי צה"ל ועובדי מערכת הביטחון - כך נודע ל-TheMarker. מהלך זה בא לאחר שהמגעים בין נציבות מס הכנסה לראשי מערכת הביטחון על ניכויי המס של עובדיה לא התקדמו.



מנציבות מס הכנסה נמסר ל-TheMarker כי משרד הביטחון התעלם עד כה מבקשות של מס הכנסה להעביר את הכספים לקופת המדינה, ולכן לא נותר לה אלא לפעול באופן ישיר מול אנשי הקבע ועובדי מערכת הביטחון.



על פי ההערכות בנציבות מס הכנסה, משרד הביטחון לא ניכה לעובדי המערכת מסים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, וזאת למרות שהיה חייב לנכות אותם. בנושא זה התקיימו מגעים בין מס הכנסה לראשי מערכת הביטחון במשך חודשים רבים, שכאמור לא צלחו.



עיקר המחלוקת בין מערכת הביטחון לנציבות מס הכנסה היא בנוגע לפרשנות יצירתית של אגף כוח אדם במטכ"ל, שהעניק הקלות מס לעובדיו למרות שלטענת מס הכנסה לא הגיעו להם.



במגעים שהתנהלו אז בין בכירי האוצר ונציבות מס הכנסה לבכירי מערכת הביטחון עלה כי מערכת הביטחון לא ניכתה מס מעובדיה על פדיון ימי מחלה, על היוון פיצויי פרישה שמעבר לתקרה הפוטרת מתשלום מס (כ-10,000 שקל לכל שנת עבודה), ובנוסף לא ניכתה מס מעובדי המערכת שאינם זכאים לתוספות רמה א' ואינם זכאים להטבות בגין שירות במקומות בעלי סיכון גבוה (קרי עובדים בתפקידים עורפיים).



באוצר תקפו את צה"ל במהלך המו"מ, ואמרו כי חמור שבתקופה כזו בה נלחמים אגפי המסים בהעלמות המס, דווקא משרדי הממשלה אינם משלמים מס על פי חוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully