וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת מקורות ועובדיה מבקשים מביה"ד לעבודה לאסור על מקפת לפגוע בתנאי הפנסיה שלהם

עינב בן יהודה

29.10.2003 / 14:28

מבקשים כי בית הדין ימנע מקרן הפנסיה להפר ההסכם שנחתם בין הצדדים בתחילת 1995 ולהמשיך לשלם את הפנסיה לעובדי מקורות לפי שיטת השכר האחרון ולא לפי שיטת הממוצעים



כ-860 עובדי חברת מקורות והחברה הגישו אתמול בקשה דחופה למתן צו מניעה זמני שיאסור על קרן הפנסיה מקפת לפגוע בתנאי הפנסיה של העובדים שיפרשו מהעבודה לאחר ה-1 באוקטובר, מועד כניסתה של הרפורמה בפנסיה לתוקף.



המבקשים, באמצעות עוה"ד בעז בן צור ועודד נשר ממשרד י. וינרוט ושות', מבקשים כי בית הדין ימנע מהמשיבה להפר ההסכם שנחתם בין הצדדים בתחילת 1995, ולהורות למשיבה להימנע משינוי המצב הקיים ולהמשיך לשלם את הפנסיה לעובדי מקורות לפי שיטת השכר האחרון, ולא לפי שיטת הממוצעים.



בבקשה נטען כי החל משנת 1960 נחתמו בין מקפת לחברה מספר הסכמים בהם נקבע בין היתר כי הפנסיה שתשולם לעובדי מקורות תחושב על פי משכורתם האחרונה. המבקשים טוענים כי בשנים 1990-1998 ביקשה הקרן להתנער מההסכם וטענה כי יש לשלם פנסיה לפי חישוב שיטת הממוצעים. בהסכם נוסף שנחתם ב-1990 הוחלט כי הפנסיה שתשולם לעובדי מקורות תחושב על פי המשכורת האחרונה שלהם. המבקשים טוענים כי במסגרת הסכם זה הסכימו החברה ועובדיה לויתורים משמעותיים. עוד נטען בבקשה כי 3 שנים לאחר הסכם זה שוב ניסתה מקפת להתנער ממנו.



בעקבות התנערות זו הגישו החברה ועובדיה ב-1994 תביעה לאכיפת ההסכם בבית הדין האזורי לעבודה. לאחר הגשת התביעה נחתם ב-1995 הסכם פשרה נוסף. גם בהסכם זה, שקיבל תוקף של בית הדין לעבודה, נקבע כי מקפת תשלם לעובדי מקורות פנסיה שתחושב לפי משכורתם האחרונה.



ביולי 2003 מונה לקרן מקפת מנהל מיוחד, במסגרת הרפורמה בפנסיה. עם מינויו הופקע מעמדם של הגופים המנהלים את הקרן וכל זכויות הניהול נמסרו למנהל המיוחד הכפוף לממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר. בבקשה נטען כי עם מינוי המנהל המיוחד פנו המבקשים לפקידי האוצר על מנת לוודא מחויבות המשיבה ובעלי השליטה החדשים בה להסכם שנחתם ב-1995. בעקבות פנייה זו התקבלה תשובת הקרן לפיה יחושבו זכויות הפנסיה של עובדי מקורות לפי שיטת הממוצעים. המבקשים טוענים כי אם תמומש כוונה זו תיגרם הפחתה של אחוזים ניכרים בסכומי הפנסיה שישולמו לעובדים.



המבקשים טוענים כי התכחשות המשיבה להסכם 1995 והחלטת בית הדין אינה רק בבחינת הפרת הסכם אלא גם בגדר ביזיון בית הדין. בבקשה נטען כי בעל דין שהוא צד להסכם שקיבל תוקף של ערכאה שיפוטית אינו זכאי להתכחש להסכם ולהחלטה השיפוטית אלא לאחר שפעל לקבלת החלטה שיפוטית המתירה לו לעשות כן.



בית הדין קבע דיון דחוף ב-9 בנובמבר. השופטת מיכל לויט אסרה על מקפת לשנות תנאי הפנסיה של עובדי מקורות עד לדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully