וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון חיובי נוסף לנייס; המנכ"ל: "נמכור ברבעון הבא ב-63-68 מיליון דולר" - צמיחה אפשרית של 9%-17%

גתית פנקס

29.10.2003 / 10:35

בבנק הפועלים העריכו שנייס תוריד תחזיות, אך חיים שני ממשיך לצפות לרווח של 13.5 מ' ד' השנה כולל הוצאות; "הרחבנו נתחי שוק על חשבון מתחרות; היום אפשר לומר כי רכישת TCS הצליחה"



מאת גתית פנקס והרצל לקס



חרף העובדה שהרבעון השלישי של השנה נחשב מסורתית לחלש יותר, ועל אף היותה בשלהי תהליך מיזוג גדול, הדו"חות של חברת נייס מערכות הישראלית מהיום טובים כמעט בכל פרמטר אפשרי וגם התחזית להמשך אופטימית ביותר.



למרות שהשבוע פרסם בנק הפועלים דו"ח ובו העריך כי החברה תפחית את תחזיותיה לשנה כולה, ודאג לציין כי צפויה פגיעה זמנית במניה לאור כך, הרי שנייס הצליחה היום להמשיך במגמת הרווח התפעולי בה החלה ברבעון שעבר, לאחר שנתיים וחצי ששורה זו היתה צבועה באדום בוהק, והיא מחממת מנועים לקראת רבעון נוסף של השתפרות.



נייס מתמחה במתן פתרונות הקלטה דיגיטלית ויישומים אחרים, לתחום ניהול אינטראקציות עסקיות ולתחום האבטחה. "המשכנו ברבעון השלישי לקחת נתחי שוק מהמתחרות שלנו בשוק המרכזי בו אנו פועלים, שוק מרכזי שירות לקוחות ובעיקר עבור חדרי עסקות, ואנחנו מעריכים כי נתח השוק שלנו שם הוא כ-30%", אומר היום חיים שני, נשיא ומנכ"ל נייס. "אנחנו אף מוכרים את הפתרונות שלנו לבסיס הלקוחות הגדול שקיבלנו כתוצאה מרכישת TCS של תאלס, וגם כך מרחיבים את היקף הפעילות שלנו", הוסיף.



החברה ציפתה ברבעון השלישי לצמיחה מתונה בהשוואה לזה השני, ואכן הציגה עלייה של 3.2% מהכנסות הרבעון הקודם ל-58 מיליון דולר (צמיחה של 51% מהרבעון המקביל). הבשורה המשמחת מבחינת החברה היא תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי של השנה. לדברי שני, החברה תוכל לדווח על עלייה ל-63-68 מיליון דולר, כלומר - צמיחה אפשרית של 8.6%-17%. אם כך, הרי שאת השנה תסיים החברה במחזור של 230.6-235.6 מיליון דולר - בהתאם לתחזיות הממוצעות בוול סטריט שמצפות להכנסות של 232 מיליון דולר. 75.2% מהכנסות החברה נבעו ממוצרים והיתר משירותים, ושני אומר כי המטרה בטווח הבינוני היא להגיע ליחס של 70%/30%.



שני מוסיף כי החברה סיימה את "בליעת" TCS וכיום הן חברה אחת. "התהליך הסתיים", אומר שני. "בשוליים אפשר כמובן לצמצם במספר מקומות או להגדיל את הפעילות אבל אני יכול היום לומר בצורה חד משמעית כי הרכישה הצליחה". "הראינו ש-1 ועוד 1 עשוי להיות שווה יותר מ-2", הוא מוסיף.



"כעת אנחנו חברה אחת, עם סיכויים וסיכונים בשוק שהיו מאפיינים כל חברה אחרת. הצלחנו להביא ביזנס חדש לנייס ולהגדיל את ההיקף. כך, למשל, ללקוחות תאלס, שעד היום קנו רק מערכות הקלטה, אנחנו מוכרים כעת מערכות מתקדמות יותר ומוצרים אחרים מהפורטפוליו שלנו. בנוסף, התחלנו במגמה של פרויקטים גדולים יותר מבעבר, בהיקף של מיליוני דולרים, עליהם אנחנו מתמודדים. תקציבים לא התחילו להשתחרר בשוק אבל לפחות הלקוחות הפוטנציאליים התחילו לדבר עם ספקיות ולבנות דברים חדשים. מעגל המכירה במקרים כאלה, במיוחד כאשר מדובר בממשלות, הוא ארוך ביותר - בין חודשים לשנים - אבל התמורה גבוהה".







שיעור הרווח הגולמי של נייס היה 53.1% לעומת 51% ברבעון שעבר, והוצאותיה התפעוליות הסתכמו ב-27.7 מיליון דולר, כולל 464 אלף דולר שהופנו להוצאות רה ארגון. שני מסביר כי ההוצאות התפעוליות גדלו במקצת בהשוואה לרבעון השני, בעקבות כנס לקוחות גדול ותערוכה מקצועית במהלך הרבעון, וכי בהמשך הן צפויות להיות ברמה דומה. כיום מעסיקה החברה 1,050 עובדים בעולם לאחר השלמת המיזוג.



בשורות התחתונות התמונה נותרת חיובית, שעה שנייס רושמת רווח תפעולי של 3.2 מיליון דולר ברבעון, בהכללת ההוצאות החד פעמיות, לעומת 1.4 מיליון דולר ברבעון הקודם. הכנסות המימון סייעו לה להציג רווח נקי של 3.5 מיליון דולר שהם 21 סנט למניה, או רווח נקי של 4 מיליון דולר שהם 24 סנט למניה - טוב ב-3 סנטים למניה מהתחזית הממוצעת בוול סטריט.



לדברי שני, החברה עדיין נמצאת במסלול לדווח על רווח שנתי של 80 סנט למניה בניטרול ההוצאות, או רווח אבסולוטי של 13.5 מיליון דולר. אם כך, הרי שברבעון הרביעי החברה תדווח על רווח של לא פחות מ-37 סנט בניטרול ההוצאות, שהם כ-6.3 מיליון דולר.



"בנינו פלטפורמה עסקית חזקה עם חברות בנות בחו"ל, תשתית טובה למערכת השיווק, וכיום יש לנו אפשרות לבצע מכירות מבלי להגדיל משמעותית את ההוצאות. אנחנו מאמינים שנוכל להמשיך ולהגדיל הכנסות תוך הגדלת רווחיות תפעולית ורווחים גם בהמשך", צופה שני.



החלוקה המסורתית אצל נייס היא של 25% מההכנסות מהתחום הביטחוני והיתר מהתחום האזרחי. "יש לנו מספר לא מבוטל של מתחרים בשווקים השונים כמו וויטנס, דיקטאפון, אנויז'ן, אי טוק, מרקום, ורינט ו-Delmeir. אני לא מעוניין להתייחס בצורה ספציפית לאף אחת מהמתחרות", אומר שני. על כן, לחברה גם אין התייחסות מיוחדת למיזוג ההולך ומתרקם בין ורינט לאי.סי.טל, ואולם ללא כל קשר, שני אינו פוסל ביצוע רכישות נוספות על ידי נייס.



"הוכחנו לעצמנו שאנחנו מסוגלים לעשות רכישות מוצלחות. רכישה תוכל להיות על בסיס של הזדמנות, ולא בהכרח תכנון מראש, ולענות על צרכי השלמה גיאוגרפית, טכנולוגית או כל דרך אחרת שתחזק את מעמדנו". הוא מוסיף, כי כרגע אין משהו קונקרטי על הפרק. תזרים המזומנים של החברה מפעילות היה 9.8 מיליון דולר ברבעון השלישי, כך שסך אמצעיה הנזילים הוא כעת 93.2 מיליון דולר - 5.5 דולרים למניה. יש לציין, כי החברה הצליחה להוריד את מספר ימי החייבים שלה (DSO) לרמה הנמוכה ביותר בתולדותיה - 73 יום לעומת 81 יום בסיום הרבעון הקודם.



שווי השוק של נייס הוא 325 מיליון דולר, לאחר שהשלימה זינוק של 154% מתחילת השנה. ברוקרים מספרים כי משקיעים, שתקופה ארוכה הדירו רגליהם מהמניה, חשים כי ביצועי החברה מצדיקים כניסה מחודשת לפוזיציה. "אנחנו שמחים שבחודשים האחרונים אנשים ראו שלחברה יש פוטנציאל והצטרפו לאלה שהאמינו בנו עוד קודם, דבר שמוביל לעלייה במחזורי המסחר שלנו ובערך המניה", אומר שני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully