וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לטבע: Ivax קיבלה אישור סופי ובלעדיות על תרופת המטפורמין שטבע קיבלה במארס אישור מותנה לשווקה

אילן מוסנאים

29.10.2003 / 16:38

התרופה היא גרסה גנרית לגלוקופאז' של בריסטול מאייר עם מכירות שנתיות של יותר מ-453 מ' ד'; טבע אמורה היתה להתחיל בשיווק התרופה ברבעון ה-4; מניית Ivax עלתה אתמול ב-7.5%



ענקית התרופות הגנריות טבע , ספגה מכה מה-FDA, בעת שזה העניק אישור שיווק סופי וכן בלעדיות בשיווק תרופת המטפורמין, שהיא הגירסה הגנרית לתרופת הגלוקופאז' XR של חברת בריסטול מאיירס שמכירותיה השנתיות נאמדות ביותר מ-453 מיליון דולר.



המדובר בחדשות רעות עבור טבע, שבעצמה קיבלה אישור טנטטיווי לשיווק הגירסה הגנרית שלה לתרופה בחודש מארס השנה. הגלוקופאז' הינו תכשיר הנלווה לדיאטה להורדת רמת הגלוקוזה בדם אצל חולים הסובלים מסכרת סוג 2.



בעת פרסום קבלת האישור הטנטיווי לא היה ברור אם טבע קיבלה את האישור בהליך Paragraphe 4, שמקנה לה בלעדיות בשיווק לטווח של 6 חודשים, וגם חברות אנדרקס, ונוברטיס, קיבלו אישורים טנטטיוויים לשיווק המוצר.



על פי הערכות שפורסמו בעת קבלת האישור הטנטטיווי, היה אמור האישור הסופי לשיווק התרופה להתקבל תוך 7 חודשים והיה אמור לתמוך ביכולת החברה להציג צמיחה ברבעון הרביעי של השנה. על פי הערכות שפורסמו במארס, תחת הנחת בלעדיות, היתה התרופה אמורה לתרום לטבע מכירות של כ-70 מיליון דולר תוך ריווחיות של כ-35%.



סגן היו"ר ונשיא חברת Ivax, Neil Flanzraich, אמר כי החברה מרוצה מקבלת האישור הסופי לתרופה. לדבריו, המעמד של הראשוניות בו קיבלה החברה את האישור מהווה הזדמנות מסחרית חשובה ובחברה בטוחים שמכירות התרופה יתרמו תרומה מהותית לריווחי החברה ברבעון הרביעי של השנה. מניית Ivax, אגב, הגיבה להתפתחות בעליות של כ-7.5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully