וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט מינה מפרק זמני לחברת זיקה והחברות הבנות שלה עקב חוב של 15.2 מיליון שקל

אסף ברגרפרוינד

29.10.2003 / 16:48

הבנק הבינלאומי טען כי נפל קורבן לתרמית מצד החברות, אשר החלו לרכוש נדל"ן מכספי האשראי שנתן להן ושיעבדו את הזכויות בקרקע לבנק לאומי; עו"ד ישי בית און מונה כמפרק זמני של אשכול החברות



בית המשפט המחוזי בחיפה נעתר היום לבקשת הבנק הבינלאומי, ומינה מפרק זמני לחברת זיקה והחברות הבנות שלה, וזאת עקב חוב של 15.2 מיליון שקל וחשש מהברחת נכסי החברות והעדפה אסורה של נושים. לטענת הבנק הבינלאומי, הוא נפל קורבן לתרמית מצד אשכול החברות, אשר במקום להקטין את חובותיהן לבנק החלו לרכוש מכספי האשראי נדל"ן, ובמקביל שיעבדו את הזכויות בקרקע לבנק לאומי, זכויות שכאמור מקורן באשראי שניתן על ידי הבנק. לטענת הבינלאומי, שיעבוד הזכויות נעשה בניגוד מוחלט להתחייבויות קודמות של החברה, שהצהירה כי לא תשעבד את נכסי החברה ללא הסכמת הבנק מראש.



השופט גדעון גינת מינה את עו"ד ישי בית און כמפרק זמני של אשכול החברות, ונתן לו סמכות להשתלט על נכסי החברות על מנת למנוע הברחת נכסים, וכן לשכור את שירותי משרד רואי החשבון פאהן קנה ושות' לשם בדיקה מיידית של פעולות החברות לשם איתור הברחת נכסים.



מהבקשה למינוי מפרק זמני עולה כי חברת זיקה, אשר מניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב, עוסקת בתחום התעשייה ובאמצעות החברות הבנות מבצעת פעילות גם בנדל"ן בתל אביב, בין היתר בפרויקטים ברמת החייל, ברחוב הסוללים ובקרית אריה.



לטענת הבנק, על מנת להבטיח את חוב החברות לבנק נרשמו שעבודים על כל נכסיה של חברת זיקה. הבינלאומי טוען כי אשכול החברות פעל תוך הזרמת כספים וערבויות מהחברה האם זיקה לחברות הבנות על חשבון השיעבודים לבנק תוך נגיסה שיטתית בשיעבודים.



הבנק ציין כי התריע בפני החברות כי מדובר בהפרת התחייבויותיהן לבנק שכן האחרון לא נתן את הסכמתו לדילול הבטחונות שבידיו. מהבקשה עולה, כי לאור פניית הבנק התחייבו החברות לא לשעבד את נכסיהן ללא הסכמת הבנק, אולם לטענת הבינלאומי התברר לו כי לפני שלושה חודשים שיעבדו החברות הבנות את אחזקותיהן לטובת בנק לאומי.



בבקשה נטען כי מדובר בפעולה של העדפת נושים במרמה תוך גרימת נזק בלתי הפיך לבינלאומי, וזאת כאשר מצבו הפיננסי של אשכול החברות נמצא בהידרדרות עד כדי מצב של חדלות פירעון. מהבקשה עולה כי בכוונת החברות למכור את הפעילות התעשייתית אך, לטענת הבנק, גם במידה שיתקבל סך של 14 מיליון שקל, הרי שהבנק לא יוכל לקבל יותר מ 2.3 מיליון שקל מהסכום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully