וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת גילוי התרופות קומפיוג'ן עוד לא מצאה דרך לגלות הכנסות: הסתכמו ב-2 מ' ד' - ירידה של 33.5% מהרבעון שעבר

גתית פנקס

29.10.2003 / 16:58

סמנכ"לית הכספים: "המספרים ירדו בהתאם לתחזיות; נעמוד בכוונתנו למכור השנה ב-9 מ' ד'"; החברה קיוותה לסיים השנה עם 52 מ' ד' בקופה אולם הגדילה את התחזית ל-58-59 מ' ד'



רבעון נוסף ללא פריצת דרך משמעותית לחברת גילוי התרופות הישראלית קומפיוג'ן . הכנסות החברה מסתכמות בכל רבעון בשלוש השנים האחרונות בכ-2-3 מיליון דולר, והרבעון השלישי לא היה שונה, שעה שהחברה דיווחה על הכנסות של 2 מיליון דולר - נפילה של 33.5% מהרבעון הקודם.



ההכנסות הללו כוללות מענק בגובה 728 אלף דולר עבור מו"פ, ואם כך הרי שמכירות המוצרים והשירותים של החברה היו 1.2 מיליון דולר בלבד, לעומת הרבעון שעבר בו הסתכמו מכירות המוצרים ב-2.6 מיליון דולר.



"המספרים ירדו, אולם חשוב להבין כי זה בהתאם לתחזיות", אומרת היום נורית בנימיני, סמנכ"לית הכספים של קומפיוג'ן, "כבר בתחילת השנה אמרנו כי נמכור ב-9 מיליון דולר ב-2003 ואנחנו אכן בכיוון להשיג יעד זה". מאחר שהחברה מכרה ב-7.5 מיליון דולר מאז תחילת השנה, הרי שלא מן הנמנע שתמכור ב-1.5 מיליון דולר בלבד ברבעון הרביעי. גם אם בקומפיוג'ן לא מספקים מספרים, הרי שלדברי בנימיני, החברה שוקלת למכור קווי מוצרים אשר פותחו על ידה בעבר ומשווקים על ידה כיום.



"במהלך הרבעון השלישי הודענו על מכירת ה-Bioccelerator לחברת Biocceleration מתוך כוונה להתמקד במה שאנחנו עושים הכי טוב - טכנולוגיות חישוביות המסייעות למצוא מולקולות וחלבונים שטרם התגלו. יש לנו דברים דומים נוספים ונשקול זאת גם לגביהם. במידה ואכן נבצע מכירה כזו, ההכנסות שלנו עשויות לקטון אבל לא יושפע התזרים שלנו או ההפסד הנקי שכן נקבל כסף במזומן ובתגמולים וכן נרשום הכנסה תחת סעיף 'הכנסה אחרת'", מסבירה בנימיני.



מבנה ההוצאות של קומפיוג'ן אומנם לא השתנה מהותית אולם ההוצאות התפעוליות שלה גבוהות ביותר והסתכמו ב-5.6 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, כולל הוצאה חד פעמיות בגובה 612 אלף דולר בגין הפחתת הטבה נדחית שנובעת מהקצאת אופציות. כלומר, הוצאות המו"פ לבדן היו 3.1 מיליון דולר - גבוהות בכ-60% מההכנסות הרבעוניות.



וכך, החברה דיווחה על הפסד תפעולי של 3.7 מיליון דולר ברבעון השלישי בהשוואה להפסד תפעולי של כ-3 מיליון דולר ברבעון שעבר ועל הפסד נקי של 3.2 מיליון דולר שהם 12 סנט למניה, גבוה מהרבעון השני בו דווח על הפסד של 2.4 מיליון דולר. "ההפסדים גבוהים יותר לאור הירידה במכירות, כך שגם הם צפויים", אומרת בנימיני, "מראש, אנחנו לא מדברים על צמיחה בהכנסות בטווח הקצר מאחר שבחרנו שלא למכור בצורה חד פעמית ללקוחות שלנו אלא ללכת על חוזים שכוללים תגמולים ותשלומים לפי אבני דרך. לכן, הייתי אומרת שהכנסות הן אינן פרמטר טוב למדוד אותנו", סבורה בנימיני.



"לאחרונה חלה אצלנו התקדמות בתחום פעילויות הגילוי הפנימי של תרופות", אמר ד"ר מור אמיתי, נשיא ומנכ"ל החברה בהודעתה, "השלמנו תהליך של הערכה ותיעדוף של מספר רב של חלבונים תרפוייטים פוטנציאלים שגילינו באמצעות החיבור בין טכנולוגיות חישוביות מתקדמות וביולוגיה מולקולרית. בחרנו ארבעה משתנים של גנים כמועמדים ראשונים לפיתוח פנימי. על מנת לתמוך במאמצים אלה, העברנו משאבים פנימיים וגייסנו מדענים נוספים עם ניסיון רלוונטי במחקר ופיתוח של תרופות. במהלך הרבעון אף הרחבנו את מאמצי הגילוי הייחודיים שלנו על ידי רכישת כמות גדולה של מאגרי מידע ביולוגיים", הוסיף.



כעת, יש לחברה בקופה 64.8 מיליון דולר - לכאורה, ירידה של 100 אלף דולר מהרבעון שעבר. ואולם, במזומנים הללו ישנם גם 1.4 מיליון דולר שנובעים מכך שבעבר אבוג'ן, החברה הבת של קומפיוג'ן לביוטכנולוגיה חקלאית, היתה מאוחדת בתוצאות וברבעון השלישי היא מחושבת על בסיס עלות. לדבריה, אבוג'ן השלימה השנה גיוס וכך ירד חלקה של קומפיוג'ן לכ-50%.



"אם ננטרל את 1.4 מיליון הדולר, הרי שברבעון שעבר היו לנו בקופה 63.3 מיליון דולר - כלומר, עלינו ב-1.5 מיליון דולר על אף שאנחנו שורפים מזומנים", אומרת בנימיני, "היה זה לאור הכנסות מלקוחות שהצטברו ופקדונות שהשתחררו אך מבחינת התזרים אנחנו שורפים 3-4 מיליון דולר ברבעון ונמשיך לשרוף כך בהמשך. יחד עם זאת, ציפינו בתחילת השנה כי נסיים את 2003 עם 52 מיליון דולר וכעת אנחנו מדברים על 58-59 מיליון דולר בסיום השנה. זה עדיין מספיק לנו ל-3.5-4 שנות פעילות בקצב הנוכחי", היא מוסיפה.



שווי השוק של קומפיוג'ן הוא 130 מיליון דולר, לאחר שהשלימה עלייה של 183% מתחילת השנה. "המשקיעים שלנו הם בעיקר מוסדיים אמריקאיים שטווחי הזמן שלהם לבדיקתנו שונים מאלה של משקיעים בחברות תקשורת. הם מאמינים שמה שאנחנו עושים נכון", היא אומרת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully