וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות שיחררה בערבות את גדעון פלדמן בעל השליטה בנ. פלדמן בחשד לקבלת דבר במרמה

אמיר הלמר

29.10.2003 / 17:54

הרשות חושדת כי פלדמן נטל במהלך 7 שנים כ-3.3 מיליון שקל מהחברה עד שהתגלו מעשיו ואז השיב את הכספים; גם הסמנכ"ל לשעבר אהרון הראל שוחרר בערבות



גדעון פלדמן ואהרון הראל שוחררו בערובה לאחר שנעצרו ע"י רשות ני"ע בחשד למשיכת 3.3 מיליון שקל מכספי חברת נ. פלדמן הבורסאית במהלך השנים 1995-2002. לפי החשד פלדמן שהינו בעל השליטה ומנכ"ל החברה והראל ששימש כסמנכ"ל ומנהל הכספים של החברה משכו מהחברה את הכסף ללא אישור ותוך הסתרת המשיכות מהנהלת החברה והציבור.



בנספח בקשת השחרור בערובה שהוגשה לביהמ"ש, נטען כי על פי החשד במהלך השנים משך פלדמן מחשבונות החברה ביחד עם הראל כ-2.5 מיליון שקל באמצעות המחאות עליהן חתמו פלדמן והראל, או באמצעות הוראות טלפוניות שנתן הראל לבנק. הריבית שנצברה על הסכום היתה לפי חישוב רואי החשבון של החברה כ-740 אלף שקל.



על פי הנטען, משיכות אלו הוסתרו מדירקטוריון החברה ומרואי החשבון שלה באמצעות כיסוי החוב של פלדמן לחברה בסיום כל רבעון ומשיכת הכספים מחדש בתחילת הרבעון לאחריו. לטענת הרשות הפעולות הללו בוצעו מבלי לקבל את אישורי הדירקטוריון, ועדת הביקורת והאסיפה הכללית של החברה וללא גילוי בדו"חות החברה.



עוד נטען בנספח כי לאחר 7 שנים התגלו מעשיו של פלדמן על ידי רואי החשבון של החברה והוא השיב את כל הכספים לחברה בצירוף ריבית.



הרשות טוענת כי מעשיהם של פלדמן ןהראל מהווים רישום כוזב במסמכי תאגיד, קבלת דבר במרמה, והפרת אמונים בתאגיד וכן עבירות של אי דיווח והכללת פרטים מטעים בדו"חות כדי להטעות משקיע סביר.



במסגרת הדיון שנערך היום בשחרורם בערובה של השניים טען סנגורם פרופ' קנת מן כי המעשים המיוחסים לשניים ידועים לרשות כבר חודשים לאחר שהובאו בפניה על ידי פלדמן, וכי מדובר בהלוואות שנטל פלדמן מהחברה ואשר הושבו זה לא מכבר על ידו בצירוף הריבית וכי הוצא דיווח בעניין לציבור. קנת אמר עוד כי השניים "מכחישים את התווית הפלילית שהרשות מבקשת לשים למעשים המיוחסים להם".



הרשות והחשודים הסכימו כי פלדמן ישוחרר בערובה עצמית של 500 אלף שקל וכן ערבות בנקאית של 500 אלף שקל נוספים ואילו הראל ישוחרר בערובות עצמית של 200 אלף שקל ובמקום ערבות בנקאית ישעבד הראל את ביתו בזכרון יעקב לטובת הרשות.



חברת נ. פלדמן יבואנית ומשווקת של של ציוד לעבודות עפר וציוד חקלאי. החברה בעלת שווי השוק של 1.8 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully