וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעמת את המועמד עם הישראליות

1.3.2001 / 11:52

ראיון עם שירי לוינס, מנהלת שלוחת עמדה בארה"ב

עינב בן יהודה
ltpgt
כמעט כל חברת היי-טק ישראלית רוצה להתהדר במנכ"ל/סמנכ"ל כספים/סמנכ"ל שיווק ומכירות אמריקאי, גם אם המוצר עדיין בשלבי פיתוח ראשוניים, גם אם ההנפקה נראית, במיוחד היום, רחוקה מתמיד.
lt/pgt

ltpgt
חברת עמדה, העוסקת באיתור והשמת בכירים בארץ ובחו"ל, פתחה לפני שנתיים שלוחה ישראלית בארה"ב. לאחרונה הרחיבה החברה את פעילותה ופתחה שלוחה נוספת באירופה, הממוקמת באמסטרדם. את השלוחה הישראלית בארה"ב מנהלת שירי לוינס.
lt/pgt

ltpgt
בניגוד לישראלים רבים השוהים בחו"ל ועובדים עם השוק האמריקאי, לוינס לא נראית, לא נשמעת ולא מתנהגת כמו אמריקאית. היא כמעט ואינה משרבבת מילים באנגלית במהלך השיחה, וברור כי הישראליות שלה לא התעממה בעקבות השהיה בארה"ב.
lt/pgt

ltpgt
"אני מעמתת את המועמדים עם הישראליות, אני מראיינת אותם לפני שאני מעבירה חוות דעת ללקוח, וחשוב לי שהמועמד יבין את ההבדלים התרבותיים, גם אם זה על קצה המזלג", אומרת לוניס. "חשוב לי לקלוט את התגובות של המועמד כדי להבין האם הוא יוכל להשתלב בחברה ישראלית".
ltbrgt
lt/bgtעם מי אתם עובדים? ltbgt
"החברה בארה"ב נקראת Conex, והיא למעשה השלוחה הישראלית של עמדה בארה"ב. החברה עובדת עם חברות אמריקאיות. הלקוחות בהם אני מטפלת הם לקוחות עמדה, המעוניינים לאייש תפקידים בכירים בארה"ב. לעיתים רחוקות יש פניות של חברות המעונינות לגייס בכירים בארה"ב ולהביא אותם לארץ, או לגייס מועמדים ישראלים השוהים בחו"ל לתפקידי בכירים בארץ. מרבית הלקוחות שלנו הם חברות המעוניינות לפתוח משרדים בארה"ב ונזקקות לנציגים מקומיים, או חברות לקראת הנפקה".
ltbgt
למה פתחתם את השלוחה? מדוע התעקשתם שתנוהל על ידי ישראלים?
lt/bgt
"העבודה של Conex עם השוק האמריקאי היא בהתאם לנהוג בשוק האמריקאי. בעמדה הבינו כי כדי לאתר מועמדים לחברה ישראלית יש צורך בתהליך אחר והתייחסות אחרת. יש פער תרבותי עליו אני צריכה לגשר עבור הלקוח הישראלי, ומצד שני לעמת את המועמדים האמריקאים עם הישראליות".
lttablegtlttrgtlttdgt
ltimg src="/ibo/images/archive_1/levins_shiri.jpg"gt
lt/tdgtlt/trgtlt/tablegtltp class="article1"gt
ltbgt
על איזה פער תרבותי אתם צריכים לגשר עבור הלקוח הישראלי?
lt/bgt
"זה מתחיל בדברים הקטנים, למשל בשפה. כשחברה ישראלית אומרת שהיא מחפשת מועמד "רעב" (hungry), היא מתכוונת למועמד עם אמביציה. אצל האמריקאים "רעב" בהקשר הזה מקביל לתאוות בצע. האמריקאים גם לא משתמשים בביטוי צייד ראשים (head hunting), אלא קוראים לזה חיפוש (search) .
lt/pgt

ltpgt
"הרבה פעמים הלקוחות שלנו באים בלי דרישות מוגדרות. אין להם תיאורי תפקיד מובנים, לעיתים גם אין להם טווח מוגדר למשכורות אותן הם מוכנים לשלם. בארה"ב זה לא נהוג, החברה יודעת בדיוק מה היא מחפשת וכמה היא מוכנה לשלם. אנחנו בונים איתם את הדברים האלו לפני תחילת החיפוש עצמו".
ltbgt
מה הכוונה ב"לעמת את המועמד עם הישראליות"?
lt/bgt
"האמריקאים מאוד שמרנים ומתודים. בישראל עובדים אחרת, מאלתרים, חושבים מחוץ לקופסה. אמריקאים לעיתים מתקשים להתרגל לצורת חשיבה כזו. בראיונות עם מועמדים אני לא מראיינת כמו מראיין אמריקאי, שפועל בצורה מאוד מובנית. זה בא לידי ביטוי בדרך בה אני יושבת ובה אני מתנהגת. אם המועמד נרתע ממני, אני יודעת שיהיה לו קשה להשתלב בחברה ישראלית.
lt/pgt

ltpgt
"בראיון אני גם מנסה לבדוק כמה קשה יהיה למועמד לעבוד בשלט רחוק, להיות רחוק ממוקד קבלת ההחלטות".
ltbgt
אתם מרגישים בהאטה, בירידה בביקוש לבכירים?
lt/bgt
"להפך, החודש האחרון היה החודש העמוס ביותר בשנים האחרונות. קיבלנו המון פניות, שחלקן נובעות מרצון של חברות שנקלעו למשבר להחליף את ההנהלה. חברות אלו מבינות כי הכישורים הנדרשים ממנהל במצב של משבר שונים מהכישורים הנדרשים ממנהל במצב של צמיחה, או כשהשוק יציב. חברות רבות גם מרגישות צורך לחזק ולבנות את ההנהלה בתקופה זו, גם אם החברה עצמה אינה במשבר.
lt/pgt

ltpgt
"אני גם מאמינה שהשוק הישראלי עבר תהליך של התבגרות. חברות רבות הגיעו לארה"ב וניסו בעצמן לגייס בכירים. היום הם מנוסים יותר, עם צלקות מנסיונות כושלים, ומבינים שצריך עזרה חיצונית. הם כבר יודעים שארה"ב זה לא ישראל, זו לא המדינה הקטנה בה כולם מכירים את כולם, חבר יכול להמליץ על חבר. פה הכל הרבה יותר גדול, וצריך לדעת איפה לחפש".
ltbgt
אתם מרגישים בשינוי במשכורות הבכירים?
lt/bgt
"כן, אבל השינוי עדיין לא מהותי. ניתן לחוש בעיקר בשינוי בהרכב החבילה. מועמדים כבר לא מוכנים להתפשר על משכורת בסיס בתמורה לאופציות. בעבר, מועמדים היו מוכנים לרדת במשכורת ולקבל יותר אופציות, והיום אפילו החברות כבר לא מעזות להציע את זה. עדיין לא מוותרים על האופציות לחלוטין, בעיקר בחברות סטארט אפ".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully