וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הוציא צו ביניים המורה למינהל מקרקעי ישראל להימנע מלפעול על פי ההסכם שאושר עם חברות המלח

אלי דניאל

29.10.2003 / 14:28

בשבוע שעבר אישרה מועצת המינהל את ההתקשרות עם החברות בשליטת תעשיות מלח, ולפיה הן יזכו לזכויות בנייה בקרקעות המצויות בעתלית ובאילת; מניית תעשיות מלח יורדת ב-3.1%



שופט בית המשפט העליון, אליהו מצא, הוציא היום צו ביניים ארעי בעתירה שהוגשה שלשום על ידי התנועה למען איכות השלטון בישראל בנוגע להסכם שאושר בשבוע שעבר במועצת מינהל מקרקעי ישראל, בין המינהל לחברות המלח הנמצאות בשליטת תעשיות מלח . מניית תעשיות מלח רושמת בשעה זו ירידה של 3.1% במחזור של כ-387 אלף שקל.



בצו הביניים שהוצא מורה בג"ץ למינהל מקרקעי ישראל ומועצת מנהל מקרקעי ישראל להימנע מלפעול ע"פ ההסכם שנחתם עם חברות המלח, לפיו יקבלו חברות המלח הטבה בשווי של למעלה ממאה מיליון שקל בשל שינוי ייעוד הקרקעות ששימשו את החברות בעתלית ובאילת לייצור מלח והפיכתן לקרקע לבנייה.



כמו כן, בג"ץ הורה למשיבים בעתירה - מועצת מינהל מקרקעי ישראל, מינהל מקרקעי ישראל, השר הממונה על מינהל מקרקעי ישראל, היועץ המשפטי לממשלה וחברות המלח - להגיש לו את תגובותיהם לעתירה בכתב עד לסופו של חודש נובמבר - כאשר לאחר מכן תוחזר העתירה לעיון השופט.



התנועה לאיכות השלטון בישראל ביקשה מבג"ץ, באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, ברק כלב, נילי אבן חן וצרויה לוזון-מידד, להוציא צווים על תנאי אשר יורו לשר הממונה על מינהל מקרקעי ישראל, אהוד אולמרט, ולמועצת מנהל מקרקעי ישראל, להימנע מלפעול על פי תנאי העסקה שאושרה במועצת המינהל, חברות המלח יקבלו זכויות בנייה בשיעור של 40% בעת שינוי יעודן של קרקעות בהיקף של כ2,000 דונם המצויות בעתלית ובאילת. על פי הטבה נוספת שניתנה להן ביקשו החברות לבצע שינוי בהיקף הזכויות, באופן שבגין הקרקעות שבעתלית יינתנו זכויות בנייה בשיעור של 50% בעוד שבגין הקרקעות שבאילת יינתנו זכויות בנייה בשיעור של 30%.



בעתירתה טענה התנועה למען איכות השלטון בישראל כי מתן הזכויות לחברות המלח על פי ההסכם נעשה בחוסר סבירות קיצונית, בשל כך שההסכם מעניק לחברות המלח הטבה כספית במקרקעי המדינה, הטבה הנאמדת בעשרות מיליוני דולרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully