וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל האוצר: "הממשלה תנקוט צעדים חריפים למניעת השביתה שתביא לאנרכיה ותהיה הרסנית למשק"

אמיר טייג

29.10.2003 / 13:22

אוהד מראני: אם ההסתדרות תגלה רצון להידברות ניתן להגיע להסכמות"; אורי יוגב: "פחות אנשים ייפגעו מהגזירות הכלכליות ב-2004; הסקטור העסקי, אליו יעברו עובדי הסקטור הציבורי, יהיה זה שיצמח"



"הממשלה תנקוט בצעדים חריפים על מנת שלא תהיה אנרכיה ולא ארחיב על כך", כך אומר היום אוהד מראני, מנכ"ל האוצר, בתגובה לאיומי ההסתדרות להשבית את המשק החל מיום שני הבא.



"השביתה בהחלט ניתנת למניעה. הכל תלוי ברצון הטוב של ההסתדרות. אם היא תגלה רצון להידברות ניתן להגיע להסכמות, ורצוי שכך יהיה כי השביתה תהיה הרסנית למשק". מראני מבהיר כי מי שישבות לא יקבל שכר עבור ימי השביתה: "נגמרו שביתות הדה-לוקס, בהן העובדים היו גם שובתים וגם מקבלים שכר".



מראני גם תוקף את הההסדרות, ואומר כי זו אינה מייצגת את העובדים אלא רק את הוועדים החזקים.



מנכ"ל האוצר מוסיף כי במסגרת תוכנית הייעול של השירות הציבורי לא יהיו פיטורים המוניים, אלא פיטורים של עובדים ספורים בלבד. "המשק לא יוכל ללכת קדימה אם לא נבצע ייעול של השירות הציבורי".



במהלך מסיבת העיתונאים שהתקיימה לרגל הגשת תקציב 2004 לכנסת אמר הממונה על אגף התקציבים, אורי יוגב, שכבר השנה נראה צמיחה חיובית שתעלה בקנה אחד עם תחזית האוצר מן השנה שעברה, שהיתה אופטימית.



לגבי תחזית הצמיחה של 2004 אומר יוגב כי נוכח שינוי המגמה במשק, תחזית זו היא סבירה על רקע הנתונים שנראים כיום במשק.



לקראת דו"ח העוני שייצא מחר, אומר יוגב כי "שני הגורמים העיקרים לעלייה במימדי העוני הם המדיניות ארוכת הטווח של המדינה להעלאת הקצבאות והעלייה בשיעור העובדים הזרים. המדיניות שלנו, שכבר קיימת שנה, תביא לצמצום הקצבאות וצמצום מספרם של העובדים הזרים, ולפיכך לירידה במימדי העוני בישראל".



"מדיניות הממשלה של הקטנת הסקטור הציבורי לאורך זמן היא שתביא לצמיחה, ובזכות מהלכים אלה נוכל להמשיך ולהוריד את המסים בעתיד. בשנת 2004 אנחנו כבר רואים באופק מפנה חיובי. פחות אנשים ייפגעו מהגזירות הכלכליות. האנשים יצטרכו לעבור מתעסוקה בסקטור הציבורי לתעסוקה בסקטור העסקי, והאחרון יהיה זה שיצמח".



יוגב מסכם את דבריו, ואומר כי הוא משוכנע שתקציב 2004, כפי שהוגש היום לכנסת, יתקבל ע"י חברי הכנסת במלואו וללא שינויים מהותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully