וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סגירה חיובית על רקע הותרת הריבית ללא שינוי

רונן סרברניק

29.10.2003 / 23:41

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.3%, הנאסד"ק עלה ב-0.2%. התשואות על האג"ח ל-5 שנים עלו ל-3.181%. מניית AT&T ירדה ב-4.3% בעקבות הפסקת המגעים למיזוג עם בלסאות

סגירה חיובית נרשמה בבורסת וול סטריט בעקבות התחזקות של מניות השבבים לקראת הסגירה. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3% ומדד נאסד"ק עלה ב-0.2%, יום לאחר שהבנק הפדרלי הותיר את הריבית ללא שינוי. מניות השבבים רשמו מגמה חיובית לאחר שאתמול זינק מדד ה-SOXX ב-6.2%. בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמה מגמת ירידות, והתשואות על האג"ח עלו.

אתמול הותיר הבנק הפדרלי את שער הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה של 1%, וציין כי חל שיפור מסוים בכלכלה האמריקאית מאז פגישתו האחרונה לפני שישה שבועות. למרות שהכלכלה האמריקאית צמחה ע"פ ההערכות בקצב של כ-6% ברבעון השלישי, וצפויה לשמור על קצב צמיחה מהיר למדי גם ברבעונים הקרובים, אמר הבנק כי ניתן יהיה להמשיך במדיניות המוניטרית הנוכחית "לאורך זמן ניכר", חרף סימני השיפור באינדיקטורים הכלכליים.

בשוק האג"ח פינתה האופטימיות בנוגע לריבית הנמוכה את מקומה לחשש כי ההתאוששות הכלכלית המהירה תקטין את האטרקטיוויות של השקעה סולידית זו. אג"ח ל-10 שנים ירדו, והתשואות עליהן עלו ב-2.1% ל-4.275%. התשואות על אג"ח ל-5 שנים עלו ב-3.1% ל-3.181%.

מדד ה-SOXX עלה ב-1.1% בעקבות מניית מיקרון שהתחזקה ב-3.7% ומניית AMD שעלתה ב-2%. מניית אינטל (סימול INTC) עלתה ב-0.6% ואפלייד מאטריאלס (סימול AMAT) עלתה ב-0.3%.

מניית AT&T ירדה ב-4.3% לאחר ש"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי ענקית התקשורת הפסיקה מגעים למיזוג עם בלסאות, מתחרתה. השתיים קיימו מגעים למיזוג, במסגרתו היתה בלסאות אמורה לשלם 19 מיליארד דולר תמורת AT&T. מניית בלסאות עלתה ב-2.7%.

מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול JNJ) ירדה ב-2.5% לאחר שה-FDA פירסם מכתב אזהרה אשר מקשר 60 מקרי מוות לטיפול בסטנט מצופה התרופה של החברה - סייפר.

בואינג (סימול BA) עלתה ב-7.2% לאחר שעלתה על תחזיות השוק לרבעון השלישי. בואינג רשמה נפילה של 30% ברווחיה ברבעון השלישי על רקע חולשה במכירות חטיבת מטוסי הסילון האזרחיים. החטיבה רשמה גם הוצאה חד פעמית גדולה כנגד ביטול תוכנית הייצור של דגמי 757.

ענקית התעופה רשמה רווח של 256 מיליון דולר, או 32 סנט למניה, לעומת רווח של 372 מיליון דולר, או 46 סנט למניה, בתקופה המקבילה. הרווח למניה היה גבוה באורח ניכר מתחזית השוק, שעמדה על 27 סנט.

וישיי (סימול VSH), יצרנית הרכיבים האלקטרוניים, ירדה ב-3.2% לאחר שרשמה נפילה של 48% ברווח ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה. הרווח הנקי היה 6.8 מיליון דולר, לעומת 13.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח הנקי למניה היה 4 סנט, ובניכוי הוצאות חד פעמיות היה 6 סנט למניה, מתחת לתחזיות לרווח של 9 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully