וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות לומניס ברבעון השלישי הסתכמו בכ-66.2 מיליון דולר - 24% פחות מהרבעון המקביל

אלי דניאל

29.10.2003 / 8:34

שחיקה בשיעורי הרווח הגולמי; הפסד תפעולי של כ-10.5 מיליון דולר; ההפסד הנקי - 15.3 מיליון דולר או 41 סנט למניה; צבר ההזמנות בתום הרבעון השלישי - 19 מיליון דולר



חברת לומניס , המפתחת מכשירי לייזר ופולסי אור לתחום הרפואי והאסתטי, דיווחה לפנות בוקר על הכנסות של כ-66.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה - קיטון של 24% בהשוואה להכנסות של כ-87.3 מיליון דולר אותן היא השיגה ברבעון המקביל, וכ-3% פחות מהכנסות הרבעון השני של השנה. השחיקה בהכנסות נובעת בעיקרה מירידה של כ-37% במכירות חטיבת האסתטיקה - 23.9 מיליון לדולר עומת מכירות של 37.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2002. צבר ההזמנות של חטיבה זו גדל במהלך הרבעון השלישי לרמה של 8 מיליון דולר.



יחידת המוצרים הרפואיים הציגה ברבעון החולף מכירות בהיקף של 25.2 מיליון דולר - קיטון של 24% בהשוואה למכירותיה ברבעון המקביל וכ-11% פחות מהמכירות שרשמה חטיבה זו ברבעון השני של השנה. בלומניס מציינים כי מכירות חטיבה זו קטנו כתוצאה מעיכוב הקשור במשלוח המוצרים ומוסיפים שבמהלך הרבעון החולף נרשמה עלייה של 2 מיליון דולר בצבר ההזמנות של חטיבה זו וזה תפח לכ-9 מיליון דולר. חטיבת המוצרים הדנטליים תרמה ברבעון השלישי הכנסות של 2.7 מיליון דולר בעוד שמכירות חטיבת הווטרינריה הסתכמו ב-2 מיליון דולר.



לומניס רשמה ברבעון החולף רווח גולמי של כ-26.6 מיליון דולר - כ-40% ממחזור ההכנסות, בעוד שברבעון המקביל הושג רווח גולמי של כ-46.2 מיליון דולר ושיעורו מסך ההכנסות עמד על כ-53%.







ברמה התפעולית מציגה החברה הפסד של כ-10.5 מיליון דולר - הרעה ניכרת בהשוואה לרבעון השלישי של שנת 2002 בו הושג רווח תפעולי של כ-3.8 מיליון דולר. בשורה תחתונה מציגה לומניס הפסד נקי של כ-15.3 מיליון דולר או 41 סנט למניה, בעוד שברבעון המקביל נרשם הפסד נקי של 928 אלף דולר (2 סנט למניה). עם זאת, ההפסד ברבעון השלישי נמוך משמעותית מההפסד ברבעון השני של השנה שהסתכם ב-33.3 מיליון דולר.



בתום הרבעון השלישי הסתכם צבר ההזמנות של לומניס ב-19 מיליון דולר, שיפור של כ-19% בהשוואה
לצבר הזמנות של 16 מיליון דולר שהיה לחברה בתחילת הרבעון השלישי. במהלך הרבעון החולף רשמה לומניס תזרים מזומנים שלילי של כמיליון דולר, וזאת בשל ירידה בהיקף התקבולים. הגירעון בהונה העצמי של החברה הסתכם בתום הרבעון השלישי של השנה בכ-13.4 מיליון דולר.



אבנר רז, מנכ"ל ונשיא לומניס, התייחס לתוצאות הכספיות ומסר כי "הנהלתה החדשה של לומניס מתמקדת כעת ביישומה המוצלח של תוכנית המפנה על מנת לשוב לפסים של צמיחה ורווחיות". לדבריו, "תוכנית המפנה היא הפלטפורמה המתאימה ביותר להגברת היעילות, הקטנת ההוצאות, שיפור רמת התחרותיות, תוך שיפור שביעות רצון הלקוחות".



"תוכנית המפנה" של לומניס כוללת, בין היתר, צמצום כוח האדם ב-300 משרות (כולל 75 העובדים עליהם הודיעה החברה ביולי), צמצום מספר המנהלים ב-25%, סגירת ארבעה אתרי ייצור ברחבי העולם - בקליפורניה, במסצ'וסטס, בנתניה ובקריסטיאנסטאד - וריכוז פעילות הייצור בסולט לייק סיטי וביקנעם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully