וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית ההתייעלות של שופרסל: תסגור 18 סניפים ותפטר 480 עובדים; אברהם ביגר: "המהלך הכרחי להבראת הרשת"

אילן מוסנאים

29.10.2003 / 9:45

הפרשות צפויות בהיקף של 60-70 מיליון שקל; לא צופים השפעה מהותית על השורה העליונה; ההשקעה תחזיר את עצמה תוך שנתיים וחצי; תיתכן בעתיד סגירה של סניפים נוספים



מאת אלי דניאל ואילן מוסנאים



ראשי רשת שופרסל , אברהם ביגר ואפי רוזנהויז, כינסו היום מסיבת עיתונאים בה הם פרשו את התוכנית האסטרטגית של הרשת בדרך להחזרתה לפסים של רווחיות, וזאת אחרי שני רבעונים רצופים בהם היא הציגה תוצאות חלשות ודיווחה על הפסדים תפעוליים.



כך, את הרבעון השני של השנה סיימה החברה עם ירידה של כ-2% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל לרמה של כ-1.63 מיליארד שקל. ברמה התפעולית דיווחה החברה ברבעון השני של השנה על הפסד תפעולי של 2 מיליון שקל ובשורה התחתונה נרשם הפסד של 19 מיליון שקל.



יו"ר שופרסל, אברהם ביגר, מסר כי דירקטוריון שופרסל אישר אתמול תוכנית אסטרטגית, שתביא להבראת הרשת. הצעד הראשון, אומר ביגר, יהיה מימוש תוכנית ההתייעלות עליה החליטה הרשת. לדבריו מהלך זה, שבשלב הראשון יכלול סגירה של 18 סניפים ופיטורי 480 עובדים, הינו תנאי הכרחי להבראת הרשת, והוא שיאפשר לה לשפר את כושר התחרות שלה בענף בטווח המיידי ולצאת מחוזקת בעתיד. השלב השני יהיה השלמת עיבוד התוכנית האסטרטגית לחברה.



וכתוצאה מסגירת הסניפים לעיל, כמו גם בשל סגירת סניפים נוספים בהתאם להחלטות קודמות שנתקבלו בחברה, היא עתידה לבצע בדו"חותיה לרבעון השלישי הפרשות לירידת ערך נכסים, הפרשה בגין תשלומי שכ"ד עתידיים והפרשה בין פיטורי עובדים בהיקף כולל של 60-70 מיליון שקל. בעקבות ההפרשות לעיל, החברה האם, דיסקונט השקעות , תרשום בדו"חותיה הרבעוניים הוצאות בהיקף של 31.8-37.1 מיליון שקל. בהתאם, אי.די.בי פיתוח תרשום הוצאה של 23-26.5 מיליון שקל ואי.די.בי אחזקות הוצאה של 14-16 מיליון שקל.



מנכ"ל הרשת, אפי רוזנהויז, מסר כי התוכנית לא באה לפתור את הבעיות של הרשת במכה אחת ותיארך תקופה של יותר משנה. לדבריו, ההחלטה לסגור את הסניפים שנבחרו באה לאחר שהנהלת הרשת הגיעה למסקנה שגם בתרחישים אופטימיים לא תצליח לעבור לרווחיות, אם בשל הוצאות תקורה גבוהות או תחרות גבוהה באזור בו פועלים הסניפים האלו. סגירת הסניפים ופיטורי העובדים צפויים להתבצע בחודשים הקרובים, כאשר בימים הקרובים צפוי להיחתם הסכם בעניין עם ההסתדרות וועדי העובדים.



ביגר מציין כי לסגירת הסניפים הללו לא אמורה להיות השפעה מהותית על השורה העליונה של הרשת. ברשת צופים כי במונחי החזר על ההשקעה, היא תצליח להחזיר את ההפרשה בגין סגירת הסניפים לעיל תוך שנתיים וחצי. לדבריו, בשלב זה לא נבחנת סגירה של סניפים נוספים, אולם מכיוון שמדובר בתוכנית ארוכת טווח, ייתכן שיתקבלו בעתיד החלטות על סגירת סניפים נוספים, שהרשת תגיע למסקנה שהם לא יוכלו לעבור לרווחיות. מנגד, קיימת גם האפשרות שהרשת תחליט על פתיחת סניפים חדשים באזורים אטרקטיוויים יותר. במקביל, ישנה אפשרות שהרשת תידרש לבצע מהלכי התייעלות שיכללו פיטורים גם במטה שלה, אם כי בשלב זה הקיצוצים לא יהיו ברמת המטה אלה ברמת הסניפים.



למהלך סגירת הסניפים ופיטורי העובדים יתלוו תהליכי התייעלות נוספים, שיאפשרו לרשת להתאים את עצמה למציאות בשוק. לדברי רוזנהויז, תהליכים אלה יכללו תהליכים תפעוליים, תהליכים של מניעת אובדן של סחורה וכן שיפור בתהליכי הלוגיסטיקה של הרשת. התוצאה של מהלכים אלה, אומר רוזנהויז, תצטרך לבוא לידי ביטוי בעתיד בשיפור ברווח הגולמי והתפעולי של הרשת.



במקביל להתייעלות הפנימית, מתכוונים ראשי הרשת גם לשפר את תנאי הקנייה שלה מול הספקים. עד לפרסום תוצאות הרשת ברבעון השני, היא טרם חתמה על הסכמי הסחר עם הספקים, שכוללים הנחות ופרמיות על כמויות מכירה גדולות. העובדה כי הסכמי הסחר טרם נחתמו היתה בין הגורמים לחולשה בתוצאות הרשת. המהלך נעשה בשיתוף פעולה עם הספקים, קטנים כגדולים, וברשת מעריכים כי היא תצליח לשפר את תנאי הסחר לכל אורך הספקים והקטגוריות.



בנוסף, ברשת עמלים על צמצום המותגים של הרשת (כמו שופרסל, קוסמוס, היפר נטו, מחסני מזון ויוניברס) ועל חיזוק מותג העל. לדברי רוזנהויז, בימים אלה הרשת נמצאת בהליך של בחירת חברת ייעוץ, שתסייע לה בחיזוק המיתוג ויצירת בידול ביחס למתחרותיה. בנוסף, מציין רוזנהויז כי הרשת פועלת לחיזוק חוויית הקנייה של הצרכנים בסניפיה וחיזוק הקשר עם הלקוחות, בין היתר, באמצעות מועדון לקוחות שמונה היום יותר ממיליון איש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully