וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המגמה החיובית נמשכת והנאסד"ק מוסיף כ-1%; מרקורי נופלת בכ-7%

5.3.2001 / 22:20

מניות המוליכים למחצה מובילות את העליות; צ'ק פוינט יורדת בכ-8%; אולטיקום נופלת ב-7% לקראת פרסום הדו"חות

גיא ימין
ltpgt
יום המסחר בניו יורק מתאפיין עד כה במחזורים דלילים, אך המגמה החיובית עליה מצביעים המדדים המובילים היא יציבה מאז תחילת המסחר. הנאסד"ק עולה עתה ב-0.8%, הדאו מוסיף 0.6%, ושניהם משרים תקווה כי הירידות בשיעור של כ-23% במניות הטכנולוגיה מאז תחילת פברואר הביאו את המדדים המובילים לקרקעית.
lt/pgt

ltpgt
המנצחת הגדולה של היום עד כה היא מניית אמזון , שמזנקת ב-29%. העיתונות הבריטית דיווחה כי קמעונאית האינטרנט חתמה על הסכם אסטרטגי עם חברת וול מארט (סימול: WMT) , והידיעה שלחה מעלה את המניה החבוטה, שאיבדה כ-83% מערכה בשיא.
lt/pgt

ltpgt
מגזר מניות השבבים הוא שמוביל את הנאסד"ק לעליות, ומדד המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה (SOX) מוסיף 5.8%, לאחר ירידות של כ-30% בחודש פברואר. העוצמה שמפגין היום המגזר בולטת על רקע אזהרות רווח ודו"חות אנליסטים שלא החמיאו לתעשייה.
lt/pgt

ltpgt
היום התפרסם דו"ח של התאחדות תעשיית המוליכים למחצה, שדיווחה כי המכירות העולמיות של שבבים נפלו בינואר ביותר מ-5%, בשל ההאטה בביקוש למחשבים.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף, בית ההשקעות פרודנשל הוריד את המלצתו ל-15 מניות שבבים. בבית ההשקעות מעריכים כי החברות יחוו את ההאטה בשוק גם ברבעונים השני והשלישי של השנה, וצופים ירידה בביקושים וגידול במלאי החברות.
lt/pgt

ltpgt
ישנן גישות הפוכות לזו שמציג פרודנשל. כך, אנליסטים בבנק אוף אמריקה העריכו היום שהמגמה השלילית במגזר השבבים תתהפך עד מאי, לכל המאוחר, והמליצו ללקוחות לרכוש ממניות המגזר.
lt/pgt

ltpgt
איתות חיובי קיבל השוק מצד דו"ח של קרדיט סוויס פירסט בוסטון שפורסם היום, ששפך אור חיובי על סיסקו וענקית האופטיקה ג'וניפר. המניות מוסיפות עתה 2.6% ו-8.7%, בהתאמה.
ltbrgt
lt/bgtנמשכות הירידות בישראליות הכבדות ltbgt
המניות הישראליות נסחרות במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים. בולטת בירידות, כמו בכל אחד מארבעת ימי המסחר האחרונים, מרקורי , שצונחת ב-7.4% למחיר של 45 דולר. ביום המסחר האחרון רשמה מרקורי נפילה של 17.8% במחזור מסחר של פי שלושה מהממוצע, וגם היום היא מרכזת עניין רב.
lt/pgt

ltpgt
בשבוע החולף הידרדרה החברה בכ-30%, ומחירה היום משקף לה שווי שוק של כ-3.65 מיליארד דולר. בחמשת החודשים האחרונים הספיקה המניה לאבד 73% מערכה, מרמת שיא ששיקפה לחברה שווי שוק של יותר מ-13 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
מניה כבדה נוספת שיורדת היום היא צ'ק פוינט , שמאבדת 6.7% למחיר של 60 דולר. המניה ממשיכה להתאפיין גם היום בתנודתיות, לאחר עלייה של 11.2% ביום חמישי ונפילה של 9.7% ביום שישי.
lt/pgt

ltpgt
אולטיקום , מקבוצת קומברס , נעה בתנודתיות ולאחר עליות של קרוב ל-10% בתחילת המסחר, היא מאבדת עתה 7.4% למחיר של 20.3 דולר. מחיר זה משקף לחברה, שהשילה כ-48% ממחירה מאז תחילת חודש פברואר, שווי של כ-835 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
היום לאחר המסחר תפרסם אולטיקום, העוסקת בשירותי ערך מוסף לחברות תקשורת, את דו"חותיה. בבית ההשקעות פייפר ג'פרי צופים לחברה רווח של 7 סנט למניה ברבעון הרביעי ורווח של 20 סנט לשנה כולה. מחיר היעד שקבעו בבית ההשקעות למניית החברה הוא 50 דולר - מרחק של 56% ממחירה כיום.
ltbrgt
lt/bgt גם מניות השבבים הישראליות בעלייהltbgt
מניות השבבים הישראליות רושמות עליות על רקע המגמה החיובית המאפיינת את המגזר היום. מטאלינק מוסיפה 12.4% למחיר של 10.8 דולרים וטיוגה עולה ב-8.8% למחיר של 2 דולרים.
lt/pgt

ltpgt
מטאלינק הודיעה היום כי החלה בניסויים של ערכת השבבים סנטאור (Centaur) אצל חברות טלקום השותפות למאמצי הפיתוח שלה. סנטאור היא ערכת השבבים הראשונה למערכות VDSL סימטריות ואסימטריות העומדת בתקן VDSL הבינלאומי, שאושר לאחרונה על ידי מכון תקני הטלקום האירופי, ושאישורו על ידי מכון התקנים הלאומי האמריקאי (ANSI) צפוי בחודש מאי הקרוב.
lt/pgt

ltpgt
עוד מרכזת היום עניין מניית פלוור עם מחזור גדול מהממוצע. מניית חברת האלחוט הישראלית מאבדת עתה 9.6% למחיר של 7.6 דולרים. היום פירסם בית ההשקעות גולדמן סאקס דו"ח על החברה, בה הגדיר אותה כ"הבטחה גדולה בשוק הגישה האלחוטית רחבת הפס".
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, התוספת לאמירה זו היא שמשפיעה על הכיוון בו נסחרת המניה. בבית ההשקעות נותרו זהירים לנוכח שולי הרווח הנמוכים של החברה - 21.7% ברבעון הרביעי - והוסיפו כי מאחר שהרווחיות של החברה רחוקה וב-2001 היא צפויה להפסיד 15 סנט למניה, אין הם "מתרגשים" מהמניה ברמות כאלה.
lt/pgt

ltpgt
היום הודיעה פלוור כי בחרה בארכיטקטורת PowerAccess של נצ'ורל מיקרוסיסטמס (סימול NMSS) עבור מרכזיית ה-WALKair מתוצרתה. ארכיטקטורת PowerAccess כוללת טכנולוגיית גישה רחבת פס חדשה המפחיתה את עלויות הגישה.
lt/pgt

ltpgt
מניות בולטות נוספות היום הן גילת תקשורת , שמאבדת 11.4% למחיר של 2.2 דולרים; אינטרנט זהב , שנופלת ב-10% למחיר של 1.7 דולרים, ודלתא 3, שמוסיפה 12.8% למחיר של 6.9 דולרים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully