וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמעונאית הצעצועים eToys מקצצת בפיצויים לשליש מעובדיה, אולם 3 מנהליה הבכירים יקבלו מענק בסך מיליון דולר

5.3.2001 / 22:30

דובר eToys אומר כי תחילה התכוונה החברה לשלם לעובדים פיצויים בסך שתי משכורות, אולם כעת מוטל הדבר בספק

גיא צ'אק
ltpgt
קמעונאית הצעצועים המקוונת eToys (סימול ETYS), שהודיעה לפני שבוע כי בכוונתה לסגור את אתר האינטרנט שלה תוך זמן קצר ביותר, מתכוונת לקצץ בהיקף פיצוייהם של שליש מעובדי החברה. לעומת זאת, שלושת המנהלים הבכירים יקבלו בונוס בסך מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
כאשר בחודש ינואר הודיעה eToys לעובדיה כי עליהם לחפש אפשרויות תעסוקה אחרות, נאמר להם כי הם יקבלו פיצויים בסך שתי משכורות חודשיות ופיצוי על ימי חופשה שלא נוצלו. כעת מודיעה החברה כי היקף הפיצויים ל-30% מהעובדים עשוי לרדת למשכורת של חודש וחצי וכי הוא לא יכלול את דמי החופשה.
lt/pgt

ltpgt
מנגד, יקבל יו"ר החברה אדוורד לנק 500 אלף דולר, וסמנכ"ל הכספים סטיב שוך וסמנכ"ל הטכנולוגיה ג'ון חנניצ'ק יעזבו את החברה עם מענק של 250 אלף דולר כל אחד. דובר החברה מאשר כי בתחילה התכוונה eToys לשלם פיצויים בסך שתי משכורות לכל העובדים, אך כעת מוטל הדבר בספק.
ltbrgt
lt/bgtחוב של 274 מיליון דולרltbgt
חובותיה של eToys נאמדים ב-274 מיליון דולר. החברה דיווחה כי מכירת נכסיה לא תוכל לכסות עליהם. החברה הוסיפה כי היא קיבלה הודעה מבורסת הנאסד"ק, בה נאמר כי היא אינה עומדת עוד בדרישות הבורסה. המסחר במניות eToys הופסק.
lt/pgt

ltpgt
באמצע דצמבר הודיעה eToys כי מכירות החגים יהיו מתחת לתחזיות, וכי החברה תרשום הפסדי שיא. כבר אז העריכה שלקראת מארס ייגמרו המזומנים שלה.
lt/pgt

ltpgt
נראה שסיפורה של eToys ממחיש את סיפורה העצוב של תעשיית הדוט.קום. פעילותה של החנות המקוונת התחילה בקול תרועה - החברה טענה שהיא תדחק במהרה את רגליהן של המתחרות משוק הצעצועים. היא נוסדה בשנת 1997 ומכירותיה בשנת 1999 נסקו ל-150 מיליון דולר, לעומת 700 אלף דולר בתחילת דרכה. באוקטובר 2000 הגיעה מניית eToys לשיא של 86 דולר.
lt/pgt

ltpgt
על אף העלייה במכירות, eToys לא הצליחה לשלוט בעלויות הגבוהות ולא עמדה בתחרות מול רשת הצעצועים מלט ולבנים (כלומר, החנות הלא וירטואלית) טויז אר אס. דווקא טויז אר אס, שהוספדה כנציגה טיפוסית של הכלכלה הישנה, היתה זו שהצליחה בתחום האינטרנט. טויז אר אס ואמזון מחזיקות כיום בנתח הגדול של שוק הצעצועים המקוון.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully