וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי אריקסון הצטמצמו ברבעון השלישי ל-505 מיליון דולר

דפנה מאור

30.10.2003 / 9:49

אריקסון רשמה רווח לפני מס לראשונה מזה קרוב לשלוש שנים. המכירות נפלו ב-16% ל-3.6 מיליארד דולר

אריקסון, יצרנית ציוד התקשורת האלחוטית הגדולה בעולם, צימצמה את הפסדיה ברבעון השלישי בזכות קיצוץ עלויות. היה זה רבעון עשירי של ירידה במכירות אריקסון. בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה אריקסון רווח לפני מס, לראשונה מזה קרוב לשלוש שנים.

הרווח לפני מס היה מיליארד קרונה (130 מיליון דולר), ועלה על הציפיות, לעומת הפסד של 3.6 מיליארד קרונה בתקופה המקבילה. ההפסד הנקי היה 3.9 מיליארד קרונה (505 מיליון דולר), לעומת הפסד של 5 מיליארד קרונה בתקופה המקבילה.

הכנסותיה של אריקסון ירדו ב-16% ל-28 מיליארד קרונה (3.6 מיליארד דולר), ועלו על תחזיות האנליסטים. אריקסון צפויה לסיים את השנה עם הפסד שלישי ברציפות.

מיזם הטלפונים הסלולריים שהקימה אריקסון עם סוני הודיע בשבוע שעבר כי עבר לרווח ברבעון השלישי של השנה, לאחר שורה של הפסדים. החטיבה רשמה רווח של 35.72 מיליון יורו (45.7 מיליון דולר) לפני מס, לעומת הפסד של 116 מיליון יורו ברבעון המקביל, והפסד של 102 מיליון יורו ברבעון השני של 2003. ברבעון הרביעי צפוי להירשם רווח קטן יותר.

מכירות סוני אריקסון ברבעון השלישי היו 1.3 מיליארד יורו (1.52 מיליארד דולר), גידול של 49.5% לעומת התקופה המקבילה. החברה מכרה 7.1 מיליון יחידות, לעומת 5 מיליון בתקופה המקבילה ו-6.7 מיליון ברבעון השני.

סימנים להתייצבות בשוק ציוד הטלקום דווחו על ידי חברות כלוסנט ונוקיה, אם כי שיפור איננו צפוי להתרחש בקרוב. מנכ"ל אריקסון, קרל-הנריק סוונברג, אמר כי אינו מוכן להמר על התאוששות בביקוש. המנכ"ל שהתמנה בשנה שעברה קיצץ בכוח האדם של החברה כדי להתאים את פעילותה לביקוש המידלדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully