וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון אינוונטק משיב מלחמה: ממליץ למשקיעים לדחות את הצעת הרכש של לוקסנבורג בטענה שהיא נמוכה מדי

אילן מוסנאים

30.10.2003 / 9:46

באינוונטק מסתמכים על הערכת שווי של דולב את אברמוביץ שאמדה את שווי החברה בכ-17 מיליון דולר - גבוה בכ-48% מהצעת הרכש; בכוונת לוקסנבורג להדיח את הנהלת ודירקטוריון אינוונטק



בעלי השליטה בקרן אינוונטק , בראשות משפחות כנה שובל ומרקטור, לא מתכוונים כפי הנראה לוותר בקלות על השליטה בחברה, והבוקר מפרסם דירקטוריון החברה הודעה בה הוא ממליץ למשקיעים לדחות את הצעת הרכש של חברת לפידות ל-20.2% ממניות החברה.



המאבק בין הצדדים החל ב-21 בספטמבר, בעת שלפידות שבשליטת לוקסנבורג הגישה הצעת רכש ל-8% ממניות החברה בשער של 2.7 שקלים למניה. במקביל הודיע לוקסנבורג כי הוא דורש לבטל את חברת הניהול של אינוונטק - מרקטור, בה מחזיקים שובל ובעלי עניין אחרים בשליטה, כדי לקצץ בהוצאות הניהול הגבוהות מדי לטעמו. כמו כן הציע לוקסנבורג להחליף את כל דירקטוריון החברה, ולמנות במקום זאת 4 דח"צים מטעמו בנוסף לשני הדח"צים, עניין שיוכרע באסיפה הכללית בסוף אוקטובר.



עשרה ימים מאוחר יותר קיבל דירקטוריון אינווטק החלטה להימנע ממתן חוות דעת על כדאיות הצעת הרכש, בטענה שהמציעה לא נתנה מענה ענייני לשאלות הבהרה שהוצגו לה על ידי הדירקטוריון בנושאים להם ייחס הדירקטוריון חשיבות רבה לצורך גיבוש עמדה.



ב-22 באוקטובר פירסמה לוקסנבורג הצעת רכש שנייה למניות אינוונטק, הפעם עם מפרט מלא, לרכישה של כ-20.24% ממניות החברה. במקביל דחתה החברה את הצעת הקיבול ל-2 בנובמבר. בין לבין הפך לוקסנבורג לבעל המניות העיקרי בקרן כשרכש כ-16% ממניותיה מגרין של יצחק תשובה, ובכך הגיע לאחזקה של 24.99% מהון המניות שלה. הצלחה בהצעת הרכש הנוכחית אמורה להביא את לוקסנבורג לאחזקה של למעלה מ-45% בחברה, בדרך לשליטה מלאה.



לנוכח המתקפה המתגברת והפרטים החדשים, שכפי הנראה הופיעו במפרט המתוקן שפירסמה לפידות, התכנס שוב דירקטוריון אינוונטק והפעם המלצתו למשקיעים היא שהצעת הרכש אינה משקפת את השווי האמיתי לחברה, ולפיכך אינה כדאית.



דירקטוריון אינוונטק מסתמך הפעם על הערכת שווי חיצונית שהוכנה על ידי משרד דולב את אברמוביץ היי-טק אינפורמיישן, ואשר אומדת את שווי החברה עבור בעל השליטה (כולל פרמיית שליטה) בכ-25 מיליון דולר. דולב את אברמוביץ אומדים את שווי החברה עבור בעלי מניות המיעוט בכ-17 מיליון דולר, הכולל היוון של דמי ניהול ודיסקאונט של כ-30% הכולל רכיבי סיכון והנחה על חברות אחזקה. שווי זה משקף פער של כ-48% מהשווי בהצעת הרכש של לוקסנבורג. בנוסף, החברה מדווחת כי מנכ"ל החברה מעריך ששווי נכסיה גבוה במידה ניכרת משווי החברה, כפי שהוא מתבטא בתמורה המוצעת בהצעת הרכש.



החברה מציינת עוד, מטעמי שקיפות כפי הנראה, כי לרוב חברי הדירקטוריון שלה יש עניין אישי או מיוחד ביחס ליתר הניצעים בהצעת הרכש. בנוסף הם מזכירים כי לוקסנבורג מתכוון להחליף את כל הנהלת הקרן, וכן את כל הדירקטוריון שלה. עניין זה אמור להיקבע באסיפה הכללית בסוף אוקטובר.



אחזקתה העיקרית של אינוונטק היא בנובה, יצרנית ציוד בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה, בה היא מחזיקה ב-10.6%. הצעת הרכש תלויה בהיענות של לפחות 5% מבעלי המניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully