וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בארה"ב מתכננת לתבוע ראש קרן נאמנות - הבכיר הראשון שייתבע במסגרת חקירת הענף

סוכנויות הידיעות

30.10.2003 / 13:01

יו"ר סטרונג פאנדס חשוד כי גרף רווחים אישיים של 600 אלף דולר לעצמו ומקורביו על ידי שימוש במסחר קצר טווח



רשות ני"ע בארה"ב מתכננת לתבוע את ריצ'רד סטרונג, יו"ר קרנות סטרונג, במהלך הגדול ביותר עד כה במסגרת חקירת אי סדרים בתעשיית הקרנות. סטרונג חשוד כי גרף רווחים אישיים של 600 אלף דולר לעצמו ומקורביו על ידי שימוש במסחר קצר טווח, והפלה בכך לרעה את ציבור משקיעי הקרן.



סטרונג הוא המנהל הבכיר ביותר עד כה בענף הקרנות ששמו הועלה כחשוד במסגרת החקירה, הבודקת אם תזמון מסחר על ידי מנהלי קרנות הפר את חוקי ני"ע בארה"ב והונה את משקיעי הקרן. סטרונד בן ה-61 מנהל את סטרונג פאנדס, חברת ניהול הקרנות ה-32 בגודלה בארה"ב, המנהלת נכסים בשווי 43 מיליארד דולר, ונמצא במקום ה-318 ברשימת האמריקאים העשירים ביותר של מגזין "פורבס". על הכוונה להעמידו לדין בישר משרד התובע הכללי של מדינת ניו יורק, שבראשו עומד אליוט ספיצר.



תזמון שוק הוא ביצוע פעולות מסחר מהירות ומתוזמנות המנצלות פערים הנוצרים בהשקעות של קרנות בחברות קטנות ובינוניות. תזמון איננו בלתי חוקי, אולם קרנות נאמנות בארה"ב קבעו חוקים פנימיים נגדו, מכיוון שהוא מפלה לרעה משקיעים לטווח ארוך, בהם מעוניינות הקרנות.



סטרונג פירסם אתמול הודעה לפיה החברה מבצעת ביקורת פנימית, ולא תגיב עתה על החקירה.



רשות ני"ע הגישה שלשום תביעה נגד קרנות פאטנם, חברת ניהול הקרנות החמישית בגודלה בארה"ב, בחשד לתזמון השקעות לטובת מנהליה ומשקיעים נבחרים. בנוסף, עומדים שניים ממנהליה של פאטנם בפני תביעות אזרחיות, בשל מסחר אישי בקרנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully